annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 17 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13615 - 02/09/2012 08:16 Re: "Arne kræver Simon ekskluderet." [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
GUD ER DØD!!

Det gælder selvfølgelig ikke den kristne gud eller andre aktuelle guder, der fortsat lever i bedste velgående i millioner af menneskers fantasi. Jeg taler selvfølgelig om den selvbestaltede guddom, Michael, som endelig har indset, at han ingen tilbedere har, og det er jo minimumskravet for at blive accepteret som en alternativ gud.

Hans religiøse budskab om at lytte, har heller ikke slået an, måske fordi han ikke selv synes at praktisere det, og det svækker jo troværdigheden en hel del. Inden da har vi dog måttet lytte til en masse af hans vrøvl, og den del af hans religiøse virksomhed slipper vi nok ikke for fremover.

Tilbage bliver så kun spørgsmålet om, hvor i religionshistorien skal vi placere guden Michael? Vi har jo ingen klasse af forhenværende guder, som har været helt uden tilbedere. Selv ænderne har jo ifølge hans eget udsagn ignoreret ham og er blot gået forbi ham uden at lytte til hans budskab, men da vi rent logisk ikke kan udelukke, at der har eksisteret fortilfælde, må vi vel nøjes med at rubricere ham som:

Michael, ukendt postuleret gud, som ikke har efterladt det mindste spor i historien.

Så lad glemslens barmhjertige slør sænke sig over Michael og alverdens selvbestaltede guder, som ikke har kunnet lære os noget som helst bortset fra, at en negativ indstilling til sine medmennesker ikke er det bedste udgangspunkt for at fremme den kærlighed, som så mange mennesker synes at længes efter.

Kort leve mindet om guden Michael. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#13616 - 02/09/2012 10:52 Re: "Tror du på Gud?" [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Tak for svar.
Min fornemmelse er, at du er en ærlig og velmenende sjæl, som har levet et meget aktivt og dynamisk liv, og som nu er oppe i årene, hvor du plages af diverse sygdomme/lidelser, får en masse medicin, og somme tider har problemer med interaktioner mellem de forskellige lægemidler.
Lægemiddelstyrelsen i Danmark har en hjemmeside medicinkombinationer, hvor det er nemt at tjekke uforligeligheder.
Du har jo også den mulighed at lave en liste over samtlige lægemidler og eventuelle alternative midler, du indtager, som måske kan lette dine lægers overblik.

Jeg er, som du, også oppe i årene, 79, men er i den heldige situation, at jeg kun behøver en vanddrivende tablet 2 x dgl. for at holde mit blodtryk på plads.
Jeg har fået 2 nye hofteled (plast og titanium), som har "gjort mig 10 år yngre", og nu også to nye øjne (plastlinser), som gør at jeg igen kan se skarpt og klare farver (uden gullig misfarvning).
Her skal jeg dryppe mine øjne i nogle få uger (antibiotikum + binyrebarkhormon) for at undgå infektion og afstødning af de nye linser (Måske man også skulle overveje at få en ny hjerne, hvis det på et tidspunkt skulle blive muligt) blinker

Du har jo ret i, at indtagelse af lægemidler altid mere eller mindre medfører uønskede bivirkninger - og jo flere, man indtager, jo større risiko er der for bivirkninger, så er der nogle, du kan undvære, vil det jo være en fordel at droppe dem.

Gode spisevaner (økologiske grønsager uden sprøjtegiftrester) - og ikke for meget alkohol - er, hvad jeg tror på og følger.

Overvægt er jo heller ikke just sundt. Jeg har opdaget, hvor let jeg kan tabe mig ganske langsomt ved at droppe nogle af de faste måltider og kun spise, når jeg er sulten - med moderate mængder af kød.

Det samme med søvn; jeg sover, når jeg er søvnig - og står op, når jeg vågner - uanset tidspunkt på døgnet.

Alt det kan jeg tillade mig, fordi jeg er single, men mon ikke din unge viv ville være forstående blinker

Jeg troede egentlig at det, at du så vedholdende forbander guder, skyldtes en gammel vrede fra din barndom, du havde i dig, og som gav dig energien, men nu forstår jeg, at det snarere er en slags forlystelse lidt i samme retning som at smadre porcelæn i "Det Muntre Køkken" i Tivoli i København smiler

Det er nok en fordel for dig, at det er, som du skriver, for gammel vrede, der ikke bliver helt udtømt, er nok ikke sundt.

For mit vedkommende kan jeg ikke helt sige mig fri for "gammel vrede" fra min barndom som bl.a. ytrer sig som en generel mistro og antipati overfor "autoriteter" af enhver slags blinker
Heldigvis kan jeg grine af mig selv, og det, tror jeg, modvirker skadevirkninger blinker

Når du skriver:
Citat:
A pro po livet, så ser det også ud til at de troende elsker livet mere og lider mindre af depressioner end de ikke troende, selvfølgelig iflg. KD, og iflg, en undersøgelse af CNN i USA, det er da helt utroligt så positivt det er at være troende -
så tror jeg, at det at være troende - om det så er på gud(er), eller på, som du skrev 27/08/2012 07:53 i denne tråd:
Citat:
Vi er helt frie mennesker og nyder det, sammen med den helt ægte kærlighed til menneskene og livet.
at det i sig selv er sundt for os.

Det giver vel en slags tryghed og fylde i tilværelsen, og er det en menneskelignende gud, så har man jo oven i købet den mulighed at kunne projicere sine egne dårligdomme over på ham/hende blinker

Her er det vel barnets forhold til den voksne mor og/eller far, der videreføres som en voksens illusion og det vel en væsentlig del af energien i de meget primitive forestillinger om en menneskelignende gud.

Det kan man så bruge kræfter på at påpege - men man kan jo også fokusere på den helt ægte kærlighed - eller hvad det nu er, man har en intuitiv anelse om smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (02/09/2012 10:59)
Top Svar Citer
#13617 - 02/09/2012 11:58 Re: "Arne kræver Simon ekskluderet." [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Du har aldrig forstået hvor menneske tror på Gud, vel Ole Bjørn?

Tror du at du har noget at tilbyde dem, når du i din ufattelige selvoptagethed erklærer Gud for død?

Hvad kan du tilbyde dem, Ole Bjørn?

Gud er død som religionernes misforståelse.

Videnskaben er død på grund af dit ubændige behov for at fremstå som en unik personlighed, som alle skal tilbede. Du er ikke intelligent nok til at spille dit spil så, at du opnår det resultat du vil.

At alle skal anse dig som en meget klog og vis man, der har svaret på alting.

Gud er død, Ole Bjørn, men kærligheden lever.

I enhvar handling du foretager i dit liv. ;)
Top Svar Citer
#13618 - 02/09/2012 12:51 Re: "Arne kræver Simon ekskluderet." [Re: Michael]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du har åbenbart store problemer med at læse indenad, Michael. Det var guden Michael, som jeg erklærede død, ikke de guder, som mange mennesker tilbeder.

Jeg forstår da godt deres gudstro, som du har hånet med din udnævnelse af dig selv til gud. Du er helt uden forståelse for andre menneskers følelsesliv, fordi du er så selvcentreret.

Dit billige trick med at udråbe mig som en, der tror at have svar på alting, viser blot din disrespekt for anderledes tænkende, og det omfatter jo alle her på debatten. Du bryder dig ikke om andre mennesker, som du ofte har demonstreret i dine indlæg. Jeg kan lide mennesker, og jeg angriber kun dem, der prøver at føre sig frem som meningspaver, der har patent på sandheden. Det har ingen.

Enhver har lov til at have sin egen mening og at udtrykke den, så derfor ser du mig heller ikke angribe Zenia, selv om min opfattelse er stik modsat hendes. Men hun hader ikke andre mennesker, som du gør, Michael, og kalder ingen for idioter eller barnlige eller andre af de skældsord, som du bruger.

Gudstroen lever hos mange, men guden Michael er død. Så enkelt var mit budskab, som du ikke forstod i din narcisisme.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#13619 - 02/09/2012 13:17 Re: "Arne kræver Simon ekskluderet." [Re: ole bjørn]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Nej, jeg er ikke død, Ole Bjørn.

Og du har ret, jeg er Gud.

Hvis du ikke er i stand til at lytte, så vil du aldrig se lyset og du vil leve hele dit liv i mørke - bare på grund af dit ego.

Den største ydmyghed af alle er at lytte. Derved giver man afkald på alle éns forudfattede meninger.

Kun når man gør det vil man se lyset og kende alt hvad man siger.

Den største ydmygelse er den største ophøjelse.

meget dejlig. En indre følelse af glæde og uimodsigelighed.

Fuldstændig blottet for forfængelighed, selvfølgelig.

Det bliver interessant at se om vi nogensinde kan samtale, Ole Bjørn. Jeg samtaler ikke med forføngelige mennesker, det er ganske umuligt.

Er du forresten klar over, at ethvert ord du udtaler om mig afslører hvem du selv er? smiler

Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 17 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 16 17 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk