annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689000
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382330
Et andet syn 1991925
Åndelig Føde 1525772
Jesu ord 1523544
Galleri
Den nye synagoge i Berlin
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, ABC ,(1 usynlig), 428 gæster og 126 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13299 - 25/06/2012 09:17 Re: Det synes jeg ikke, vi kan være bekendt!!!! [Re: Simon]
Zenia
Uregistreret

Kære Simon:

Du roder lidt rundt i det, når du citerer mig fra mit indlæg. Vær rar og læs det stille og roligt igennem, og du ville have kunnet undgå at stille det spørgsmål, du gør til mig. smiler

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#13300 - 25/06/2012 12:51 Re: Det synes jeg ikke, vi kan være bekendt!!!! [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Zenia..

"Du roder lidt rundt i det, når du citerer mig fra mit indlæg".

- Hvor ser du rod? - jeg tog bare det væsentlige ud i citat, hvis det var dét du tænkte på.

"Jeg ventede til allersidst og gav udtryk for min flovhed over kirkens behandling".

- Mange troende har formentlig stadig en idé om den ideelle kirke, der er åbent hele døgnet for brugerens umiddelbare behov, men også det er forhistorie. Kirker er nu åbne på visse tidspunkter - dels p.a. besøgende der var nysgerrige efter at se, om der var noget af værdi de ku låne - og præster kalkulerer vel med oplevelser fra de mange besøgende med forventninger, mens den enkelte kalkulerer med specifikke forventninger til den samlede kirke. Præster handler vel også udfra grunde der ikke er umiddelbart gennemskueligt? ;)

"Jeg oplevede, at præsten blev lidt betuttet over min anke, men at hun derpå samlede sig og to gange svarede, at skiltet var sat på døren for at undgå de mange tyske turister, som ellers ville forstyrre gudstjenesten".

- Tja, hvad skal en præst også sige, de må jo være imødekommende overfor kritik, forstå den enkeltes behov, ikke sandt?
Men det var da et klart svar, der er til at føle på. Det ka' vel også være lidt distraherende, hvis grupper af turister vandrer højlydt rundt og tager billeder m.m., mens man står dér "udøver sine lektier" for en kendt forsamling - det tror jeg lyder lidt bekendt i manges øren, altså turister med en sprogbarriere der begrænser sig til tysk (se det humoristisk)..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#13303 - 25/06/2012 15:29 Re: Det synes jeg ikke, vi kan være bekendt!!!! [Re: Simon]
Zenia
Uregistreret

Undskyld mig Simon - men vil du bare i snak med mig?

For det er jo i så fald bare en ærlig sag. ...:)

Prøv at læse det, jeg skriver, og så det, du citerer mig for at skrive!!!Kan du ikke se, at du forstyrrer meningen her??

Mon du ikke så kan se, at du roder to forskellige ting sammen?

Én ting er humor - og tak Vor Herre for den smiler - en anden ting er fejlciteringer, og de bør da rettes, tænker jeg bare. ...

Det andet, du skriver omkring turisters opførsel i en kirke må da høre under visse ikke-troendes optræden. ... Jeg selv har aldrig oplevet og har aldrig medvirket til at forstyrre under en tjeneste. ... (Det skulle da højst være med et nys :))

Sluttelig: Det er jo menneskeligt at fejle - og guddommeligt at tilgive, og jeg vælger det sidste her - og sender dig et stort smiler

m.v.h.
Zenia

Top Svar Citer
#13304 - 25/06/2012 16:04 Re: Det synes jeg ikke, vi kan være bekendt!!!! [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej igen..

"Undskyld mig Simon - men vil du bare i snak med mig?".

- Det er nok ingen god idé at inddrage mig i følerierne du plejer omgang med dér..;)

"Prøv at læse det, jeg skriver, og så det, du citerer mig for at skrive!!!Kan du ikke se, at du forstyrrer meningen her?".

- De væsentligste punkter blev fremhævet til respons, intet ualmindeligt ved det. Vil man læse hele indlægget ka' man springe op i dit eget.

"Én ting er humor - og tak Vor Herre for den - en anden ting er fejlciteringer".

- Ku du så ikke præcisere (som jeg også bad dig om i forrige indlæg) hvad der præcist er fejlagtigt i citatet?
Jeg synes du overdramatiserer min sammentrækning af meningsindholdet i dit indlæg, og projicerer det over i en betydning du selv indlæser. Ligesom med præsten, kan der jo være helt andre motiver end de værste du forestiller dig, ikke sandt Zenia ;) Min hensigt er dog enkel: at begrænse sig til det væsentlige.

"Det andet, du skriver omkring turisters opførsel i en kirke må da høre under visse ikke-troendes optræden".

- Nejda. Troende er bare mennesker med særlige idéer om livet de hæver opover andre. De er skam lige så (u)forstyrrede som mennesker uden tro - endda ofte en kende mere, hug en hæl, klip en tå..;)

"Jeg selv har aldrig oplevet og har aldrig medvirket til at forstyrre under en tjeneste".

- Nu er du jo heller ikke "de andre", men dig selv. Og det er unægtelig også et udmærket udgangspunkt i livet, at nøjes med bare at være sig selv - nu "de andre" alligevel er optaget af at være 'sig'. Så det ligger nærmest lige for, ka' man næsten sige.

Men som du hørte fra præsten, var der jo en grund til at kirken var lukket af. Måske hun gentagne gange har oplevet tyske turister vælte forstyrrende rundt i manegen, hvad ved man - medmindre man netop spør'? Men det var vel næppe et anklageskrift rettet imod dig som bruger. Hva' med at se sagen fra præstens side, hun er vel også et menneske med koncentrationsbesvær o.a. fra skuffen af ren menneskelighed?
Jeg kan imidlertid godt se du må ha' følt meget for de turister du mødte. Dog er det jo ikke umiddelbart til at vide, hvad de ville, og hvis det fx. ikke var gudstjenester, da kunne de jo evt. ha kigget lidt på kirken indefra på et andet tidspunkt - for som sagt, må oplevelser jo ha' ligget til grund for præstens lille sedl på døren, som næppe bare ka' karakteriseres som ukærligt eller et uvæsen; det var lidt derhen jeg syntes du drejede betydningen i indlægget. Man er nogle gange nødt til at trække en grænse, det ved du sikkert fra dig selv, og det at trække grænser, betyder ikke nødvendigvis at man er følelsesmæssigt handicappet m.m. ,)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (25/06/2012 16:25)
Top Svar Citer
#13305 - 25/06/2012 17:47 Re: Det synes jeg ikke, vi kan være bekendt!!!! [Re: Simon]
Zenia
Uregistreret

Du er dog noget af den største ordkløver, jeg har mødt kære Simon. smiler

Først spørger du mig, om jeg ikke burde have sagt til præsten, hvad jeg var utilfreds over - selvom det helt fremgår af mit indlæg, at det har jeg allerede gjort. smiler

Når du taler om det, som er væsentligt, bliver jeg nødt til at sige dig, at for mig er det da lige nøjagtigt det, at jeg har en forventning om, at kirken og dens præster her i landet møder de, som kommer i kirken på en lige så venlig og imødekommende manér, som opleves andre steder på vor jord?

At jeg selvflg. også har en forventning om, at kirken ér åben, når der er højmesse - også for de, som måtte komme lidt for sent. ...

Er det da virkelig så vanskeligt at forstå?

Det må så være det sidste fra min hånd - for yderligere debatteren er hverken sagen eller tiden værd, som jeg ser det. ...

Kan du ikke se, at du i din iver for at citere det, jeg har skrevet, har rodet rundt i det, tja så er der vist ikke mere at gøre ved det. smiler

m.v.h.
Zenia

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 13:02
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Spis en bønne-brownie eller tag cyklen ..
25/04/2024 13:14
Nu svinger vingerne i Asiens største vi..
25/04/2024 12:38
Den svenske kronprinsesse starter på of..
25/04/2024 12:03
Beredskab er nu i normal drift: 'Børsen..
25/04/2024 11:56
Nyheder fra Religion.dk