annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Symbol
Hvem er online?
0 registrerede 318 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 22 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13048 - 25/05/2012 17:12 Re: Konfirmationsalderen [Re: Anonym]
zenia
Uregistreret

fejl i 3. die afsnit:
skal selvflg. stå, mens kroppen forgår.
Zenia
Top Svar Citer
#13052 - 26/05/2012 09:39 Re: Konfirmationsalderen [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Zenia.

Den gudelige familie synes at blande sig ret meget i menneskenes liv her i nyere tid. Jesus har "vist sig" for mange andre end en håndfuld amerikanske psykiatere og med skiftende budskaber, så det er svært at finde ud af præcis, hvad han mener, men han er nok på linie med sin mor, som dog helst viser sig for børn af katolikker.

Der synes dog at være en konflikt i familien, for farmand talte jo dagligt med præsident Bush, og rådede ham til at slå talibanerne ihjel i Afghanistan, en folkedrabs-praksis han har dyrket i snart 4.000 år. Helligånden morer sig undervejs med at få folk til at kaste sig skrigende på gulvet med fråde om munden og tale i tunger, eller få forvirrede nordjyder til at skrive kryptiske budskaber og bandbuller mod EKIM og andre anderledes tænkende. Jeg vil nødig blande mig i deres himmelske uenigheder.

Jeg vil derimod tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved "forfatterskabet" til EKIM's blå bog, og royalty'en går i hvert fald til psykiaterne. Det ville have klædt Jesus bedre at overdrage indtægterne til de fattige i Afrika, som dagligt må se huden på deres små børn strammes mere og mere over ribbenene. Som en lille pige lakonisk udtrykte det: Nogle dage er der mad, og så spiser vi, og lægger os til at sove bagefter. Andre dage er der ikke noget mad, og så lægger vi os bare til at sove.

Der kan da sagtens stå en masse fornuftige leveråd i en bog på 1600 sider, selv om den påståede forfatter ikke er optaget på de 1500 sider i vor egen blå bog, for den omtaler jo kun afdøde, der anses for at have stor betydning for vor forståelse af nutiden, og hvis livsværk kan dokumenteres.

Det er pudsigt som en masse religioner hævder, at de vokser med lynets hast. De må da snart overhale befolkningstilvæksten, men når de er løbet tør for de nyfødte ateister (som vi alle er født som), kan de jo altid øge deres antal ved at tvinge anderledes troende til at omvende sig. Der er EKIM handikappet, såvidt jeg kan forstå, for de er vel modstandere af vold.

Så glæd dig, Zenia, over at bo i et land, hvor du kan tro, hvad du vil, og forbered dig på, at du måske en dag vil forstå, at chancen for at Jesus har dikteret EKIM er nogenlunde den samme som chancen for, at Satan har dikteret koranen og Gabriel har pisset i Muhammeds øre, eller var det omvendt. griner

Der er stor forskel på religiøse dogmer, men en ting har alle religioner fælles. De er alle menneskelige fantasier om overnaturlige verdener, som ikke eksisterer i virkelighedens verden. Gode leveregler behøver ikke støtte fra guder. De behøver kun sund fornuft for at trives.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#13054 - 26/05/2012 09:54 Re: Konfirmationsalderen [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Ole.
Du glemte lige at talibanernes/muslimernes far allah rådede talibanerne til at slå alle de vantro natosoldater ihjel, den samme gud, men med forskellige kasketter, dem har han vist mange af, bare han kan holde rede på dem.

En af de største vendekåber, man stadig påstår eksisterer, tro om du vil. Men han navn er god medicin, kan få alle til at fare i flæsket på hinanden, med svær i hånd til sidste blodsdråbe, en sand ven af mennesket.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#13055 - 26/05/2012 10:29 Re: Konfirmationsalderen [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg har ikke lyst at deltage i den aktuelle debat i denne tråd, men når jeg læser denne påstand:
Citat:
Der er stor forskel på religiøse dogmer, men en ting har alle religioner fælles. De er alle menneskelige fantasier om overnaturlige verdener, som ikke eksisterer i virkelighedens verden.
så tænker jeg:
Hvor meget - og hvor lidt - ved vi egentlig om "virkelighedens verden"? blinker

Arne.
Top Svar Citer
#13056 - 26/05/2012 11:03 Re: Konfirmationsalderen [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh, treram, jeg har skam ikke "glemt" ham, men han er jo ikke medlem af EKIM's gudefamilie. Allah var jo ugift ligesom JVHV, men Muhammed kompenserede jo for det ved at have flere koner fra seks år og opefter. Striben af guder, der kræver menneskeofre er jo enormt lang, men min sympati ligge hos de græske guder.

Hvor andre vestlige religioner hævder, at mennesket er skabt i "guds billede", så er de græske guder tydeligt skabt i menneskets billede. De lyver, stjæler, horer, drikker sig fulde, snyder hinanden, er forfængelige, lunefulde, magtbegærlige, griske, selvoptagne og hvad man ellers kan forestille sig af menneskelige udyder. Det var noget, som grækerne kunne forstå og forholde sig til. Ikke noget pjat med moralske kvababbelser. Det måtte menneskene selv rode med, men med passende ofre kunne man få gudernes hjælp til at forsvare sig mod andre guders overgreb.

Ikke noget med belønninger efter døden. Dødsriget var ikke noget paradis, så det handlede om at få mest muligt ud af denne tilværelse. Jo mindre guderne blandede sig, jo bedre, for de var ikke til at stole på. I praksis levede grækerne efter ateistiske idealer om, at vi selv bærer ansvaret for vores liv og lykke.

Denne nyttemoral skabte den demokratiske idé og idéen om, at universet kunne beskrives med matematik, så det er faktisk grækernes religion vi kan takke for, at vi har fået en teknologisk kultur, som en dag vil kunne løse alle menneskehedens materielle problemer. De psykiske må vi selv rode med, men da vi fødes som ateister, kan vi jo håbe på, at fremtiden vil udvikle samfundsformer, hvor religiøs indoktrinering bliver stærkt begrænset.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 22 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 21 22 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Nyheder fra Religion.dk