annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683326
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381878
Et andet syn 1991532
Åndelig Føde 1524207
Jesu ord 1523324
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 223 gæster og 147 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 22 < 1 2 ... 19 20 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13124 - 01/06/2012 16:13 Re: Angående ærlighed [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7199
Sted: Sydsjælland

Citat:
I dit seneste citatfusk tilføjer du så nogle ord, der forsøger at gøre mine udtalelser til et spørgsmål om menneskelig erkendelse, men det handler min udtalelse overhovedet ikke om.
Hvad handler den så om?

Arne
Top Svar Citer
#13125 - 01/06/2012 16:53 Re: Angående ærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Den handler om, Arne, at videnskaben ikke er enerådende, men at man kunne ønske, at den var. griner

Ligesom jeg kunne sige:
Jeg har aldrig påstået, at troende kunne forstå ateismen, tværtimod,
men man kunne ønske, at de gjorde. griner

Eller:
Jeg har aldrig påstået, at jeg var mangemillionær, tværtimod,
men jeg kunne ønske, at jeg var. griner

Eller:
Jeg har aldrig påstået, at Arne kunne forstå, hvad han læste, tværtimod,
men man kunne ønske, at han gjorde. griner

Det er ganske almindeligt dansk, Arne. Er det efterhånden sivet ind, at det ikke er et erkendelsesteoretisk valg. ler

Ole Bjørn :o)

P.S. Hvorfor nøjes du ikke med at diskutere med din ikon. Der bestemmer du helt selv, hvad den siger til dig. engel

Top Svar Citer
#13126 - 01/06/2012 17:49 Re: Angående ærlighed [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7199
Sted: Sydsjælland
For mig ser det ud som om, manden er en fanatisk videnskabs-fundamentalist, men ikke rigtig tør indrømme det.

Imidlertid, som Gyldendals Den Store Danske siger:
Citat:
- såvel inden for filosofiske som naturvidenskabelige kredse er der langt fra enighed om, hvor sikker den menneskelige viden er, og hvor meget den afslører om naturen.
Jeg anser Gyldedals for at være en rimeligt troværdig kilde, og min fornemmelse er, at Ole ikke bryder sig om at forholde sig til det her (igen) citerede blinker

(Nu mangler vi vel så bare påstanden, at Gyldendal heller ikke forstår dansk og naturvidenskab)

Arne.
Top Svar Citer
#13127 - 01/06/2012 23:21 Re: Angående ærlighed [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Pænt af dig, Arne, på så overbevisende måde at bekræfte min udtalelse
Citat:
Vores problem er, at når vi klart har udtalt noget, så bér du om en forklaring på det, og når vi har forklaret dig det, så bér du om en forklaring på forklaringen, og når vi så klipper det ud i pap for dig, så hævder du, at det betyder noget helt andet. Det er forståeligt, at vi på et eller andet tidspunkt bliver trætte af dit kværulanteri, og opgiver at forklare dig, hvad alle andre på debatten for længst har forstået


Her skal du få lidt danskundervisning fra Ordbog over det Danske Sprog:

Citatfusk
det at bruge ukorrekte eller forvanskede citater, evt. bevidst citere en modstander, diskussionspartner el.lign. forkert.

Kværulant
fra middelalderlatin querulans (genitiv -antis) 'klagende', præsens participium af querulari, afledt af latin queri 'klage, jamre'
Betydning: person som er tilbøjelig til at kværulere.

Ordkløveri
ophidset diskussion om små, ofte ubetydelige detaljer i formuleringen eller udlægningen af noget; det at tillægge et ord eller en formulering overdreven vigtighed i en diskussion eller et skænderi

Rethaverisk
som stædigt og ensidigt insisterer på at få ret i diskussioner

Det er en ganske god beskrivelse af din debatvirksomhed. Når du tager en udtalelse ud af sin kontekst, som du f.eks. gør her
Citat:
Næh, Arne, mine udtalelser kan kun forstås på een måde i henhold til betydningen af de enkelte ord og deres kontekst, men de kan misforstås på mange måder, når man udskifter nogle af ordene med andre, som jeg ikke har skrevet.
som i din gengivelse bliver til
Citat:
Næh, Arne, mine udtalelser kan kun forstås på een måde -
og du efterfølgende bruger denne version til at påstå, at jeg ikke vil udtrykke mig klart, så er det groft citatfusk.

Men du har jo tidligere vist, at du ikke har respekt for en anstændig debatstil, så det overrasker næppe nogen, at du lever helt op til ovenstående beskrivelse.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#13131 - 02/06/2012 18:26 Re: Angående ærlighed [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7199
Sted: Sydsjælland
Når Ole igen og igen nægter at præcisere, hvad han mener med:
Citat:
Jeg har i øvrigt aldrig påstået, at videnskaben er enerådende, tværtimod. Men man kunne ønske, at den var.
og da dette handler om noget særdeles fundamentalt indenfor livsanskuelser, vil jeg pege på to forskellige betydninger, Oles ord kan have (så vidt som jeg kan få øje på dem):

1. Ole gør klart, at ikke alle ser naturvidenskaben som enerådende, men ønsker at de ville gøre det, at de ville forstå, at naturvidenskaben i realiteten faktisk er enerådende.

2. Ole erkender, at naturvidenskaben faktisk ikke er enerådende, fordi der er områder, som ligger udenfor dens rækkevidde, men Ole ville ønske, at verden ikke var sådan indrettet, men i stedet sådan, at naturvidenskaben kunne overkomme det hele.

Det ender altså med spørgsmålet - så vidt jeg kan se - om naturvidenskaben kan - eller ikke kan - overkomme "det hele".

Mit standpunkt (som jeg også fandt hos Gyldendal, at mange - også naturvidenskabsmennesker - mener) er, at naturvidenskaben alene næppe nogensinde vil være tilstrækkelig til at forklare verden, tilværelsen, livet.

Hvad Oles standpunkt er, tror jeg ikke nogen ville kunne udlede af de ord af hans, som jeg nu så mange gange har citeret blinker

(Har ikke haft lejlighed til at svare før nu)

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (02/06/2012 18:34)
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 22 < 1 2 ... 19 20 21 22 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 18:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Genopdaget Klimt-maleri solgt for 224 mi..
24/04/2024 18:08
SF er ude forhandlinger om ny handicapaf..
24/04/2024 18:07
Mand varetægtsfængslet efter dødsulyk..
24/04/2024 18:03
Folketinget undskylder for at have søgt..
24/04/2024 17:29
Joe Biden har underskrevet loven om hjæ..
24/04/2024 17:18
Nyheder fra Religion.dk