annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691955
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382570
Et andet syn 1992127
Åndelig Føde 1526430
Jesu ord 1523759
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen, ABC, somo 583 gæster og 370 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 22 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13057 - 26/05/2012 14:03 Re: Konfirmationsalderen [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole.
Ekims gudefamilie = Gud og så alle os, som i virkeligheden er een.

De grimme handlinger, vi mennesker gør, er for mig at se = menneskehandlinger, som Gud intet forhold har til, idet Han ser os udleve vort menneskeliv på jorden som valgt af vort Ego, og egentlig blot en drøm eller en illusion, og hvis vi oplevede Guds indblanding, ville Han jo ikke være ren og skær Kærlighed. ...
smiler
Så for mig, kan vi egentlig kun nå til at tænke tanken, at alt ikke er perfekt, og at vi gerne stillede vor lille villighed til rådighed for at blive korrigeret og så ellers håbe på blot at kunne udskifte en dårlig drøm med en mindre dårlig en af slagsen, i hvert fald så længe vi er henvist til at leve et menneskeliv på planeten.

Dette er egentlig det samme, som Ekim siger allerførst i kurset: INTET VIRKELIGT KAN TRUES - INTET UVIRKELIGT EKSISTERER - HERI LIGGER GUDS FRED.

Til din bemærkning omkring religiøs indoktrinering tænker jeg, at den jo kommer ude fra, mens troen baner sig vej indefra og er et helt personligt anliggende. ...

Din bemærkning omkring mit held m.h.t. at være født her, er jeg helt og fuldt bevidst om og taknemmelig for.

Kære Arne,
Du spørger, hvordan den virkelige verden mon ser ud?

Jeg spørger, om det mon kan betegnes som virkelighedsflugt at søge bort fra adskillelse mellem mennesker, diskussioner, ufred og disharmoni og ind i et sted, hvor de modsatte kvaliteter eksisterer?

Når Gud ér ren Kærlighed ønsker Han så ikke for sine skabninger, at de skal leve i Énhed, harmoni og Fred?

Kunne det være den sidst nævnte virkelighed, som er den sande?

Glædelig smuk og varm pinse ønskes alle ...
Zenia
Top Svar Citer
#13058 - 26/05/2012 14:51 Re: Konfirmationsalderen [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Jo, jeg ser det sådan, at man selvfølgelig kan søge at stille sig udenfor verden og så prøve at betragte den objektivt - som man jo har til hensigt i materialisme, rationalisme og naturvidenskab.
Man kan så mere eller mindre finde ud af, hvordan verden fungerer - og hvad man kan bruge den til.

Eller man kan erkende sig selv som en del af verden, og så er det jo, som du skriver: "Énhed, harmoni og Fred", der mere kommer i fokus blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#13059 - 26/05/2012 17:21 Re: Konfirmationsalderen [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Zenia.
Du skriver : Når gud er ren kærlighed, ønsker han så ikke at hans skabninger, at de skal leve i Enhed, harmoni og Fred?.

Det skulle man da tro, men de gamle fortællinger siger desværre noget andet, og vi skal vel ikke lukke vores øjne og ører for det vi ikke kan lide at høre, men må vel acceptere det hvis man mener der er en gud.

Og som jeg skrev til Arne, Islams Allah råder endda sine tilhængere til at dræbe de vantro og det er både du og jeg, den samme gud med en anden kasket.

Hverken du eller nogen anden er født med en indre tro på en gud, det er noget der er kommet til langsomt og sikkert i nogles tilfælde, andre er "sluppet" fri, idet jeg ser det som en frihed ikke at have et sværd hængende over mit hoved, hverken i livet eller efter, nogle "behøver" en tro derfor har de den, den er ganske let at erhverve, lidt fantasi hjælper på det, ikke andet end fantasien kan skabe en gud.

Nå men kan du have en god weekend, her regner det nu og det er dejligt for alt er knastørt, jordbærerne skulle gerne gro sig store og saftige.



Redigeret af treram (26/05/2012 17:22)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#13060 - 26/05/2012 18:01 Re: Konfirmationsalderen [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver til Zenia:
Citat:
Og som jeg skrev til Arne, Islams Allah råder endda sine tilhængere til at dræbe de vantro og det er både du og jeg, den samme gud med en anden kasket.
Det var nu Ole, du skrev det til blinker

I øvrigt kan du vist ikke være i tvivl om, at jeg - ligesom du - fordømmer etablerede religioners kriminelle magtanvendelser.
Det gør mig imidlertid ikke til ateist smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#13061 - 27/05/2012 06:21 Re: Konfirmationsalderen [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
moron Arne.

Du har da ganske ret det var til Ole jeg skrev det, men pyt det spiller vel ingen rolle.

Og jeg ved da udmærket du også fordømmer de etablerede religioners kriminelle magtanvendelser, men alligevel er du ikke ateist, næh du er vel nærmest græsk katolsk, hvilket minder mig om en af mine venner i det amerijanske flyvevåben, han var græsk katolsk og havde en romersk katolsk veninde-kæreste, men de kunne ikke blive gift, idet familierne ikke ville have andre religioner ind, højest tåbeligt hvad religioner kan afstedkomme.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 22 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 21 22 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af ABC
25/04/2024 22:30
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk