annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 68 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12791 - 17/04/2012 07:05 Re: Den Evige Pseudoforståelse. [Re: ole bjørn]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hansemand, du skrev i chatten:
Citat:
jo med din novelle ville du netop illustrere tidsforståelsen efter relativitetsteorien, og desværre var det en en før einsteinsk tidsforståelse der kom frem, altså tiden var netop ikke forstået ud fra relativitetsteroien
Nu skriver du så yderligere:
Citat:
ha ha bjørn din novelle om ham "professoren" der træder ind i auditoriet kan du sgu da ikke løbe fra, den er skrevet og jeg har den vist nok,, så her hænger du på den


Kan du ikke for en gangs skyld droppe dine barnlige postulater og forklare os, hvad der har givet dig den opfattelse, at min novelle har intentioner om at illustrere tidsforståelsen efter relativitetsteorien. Løb nu ikke fra dine egne udtalelser, Hansemand, med nye postulater, men forklar os præcis, hvad der har givet dig den idé.

At du mener at vide bedre end jeg selv, hvad mine intentioner er, hænger jo fint sammen med, at du mener at vide bedre end Einstein selv, hvad han mener, og bedre end Dawkins selv, hvad han mener. Er der i det hele taget nogen mennesker her i den virkelige verden, der kender deres egne tanker bedre end du gør, Hansemand, altså i din fantasi? tosset

Nærer du et skjult håb om at blive tilbedt som en alvidende gud, hvis ord er lov? griner

Jeg venter spændt på en forklaring. ler

Ole Bjørn :o)


P.S. Til alle, der ikke forstår Hansemands indlæg, vil jeg blot sige; Der er intet galt med jeres forståelse. Vore hjerner er indrettet til at behandle og afveje argumenter mod hinanden. Postulater alene har ingen forklaringskraft, for man kan påstå hvad som helst. Da Hansemand kun betjener sig af postulater og løsrevne citater, og aldrig argumenterer for sine postulater, kan hans indlæg ikke forklare andet end hans egen manglende forståelse. griner

Top Svar Citer
#12793 - 17/04/2012 09:03 Re: Den Evige Pseudoforståelse. [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Kære Ole Bjørn:

Sjældent er jeg da blevet SÅ glad for og lettet over et P.S. som det, du har her.

m.v.h. smiler
Zenia
Top Svar Citer
#12794 - 17/04/2012 11:14 Re: Den Evige Pseudoforståelse. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Til HansKrist:

DU må mene om mig, hvad du vil ... men min glæde kan du ikke tage fra mig ... må indrømme, at når du så ofte har skrevet, som du har om mig, og min alder taget i betragtning, har jeg da - selvom jeg har forsøgt at forstå dig - tænkt, at det var jeg nok ikke klog nok til. smiler

Den lurende demens, som du profetisk har udtalt var på vej hos mig, har da på den baggrund gjort min lettelse så meget desto større ved at læse Bjørnens p.s. smiler Dét må være tilladt at udtrykke, tænker jeg bare. smiler

At jeg på religion så gerne læste Peter vil jeg ikke undskylde. ... Ved ikke længere, hvor han står, men dengang talte han virkelig til mit hjerte. ...

Løve er mit stjernetegn kloge Hans - så kujon er ikke noget, som jeg har hørt som kendetegn for mig før. smiler Men hvad Søren én gang skal jo være den første.

Ønsker dig fortsat alt vel - forsøger stadig at rumme DIG -

m.v.h. ... og stadig meget lettet
Zenia
Top Svar Citer
#12795 - 17/04/2012 12:28 Re: Den Evige Pseudoforståelse. [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
vrøvl med dig esther zenia

Du skriver:

Citat:
forsøger stadig at rumme DIG


hvis du gjorde det ville du bestemt ikke i tide og utide dolke mig bagfra, i ly af kræn-p eller bjørn,,

det du gjorde i rubæk debatten overfor mig flere gange og det du gjorde idag med din kommentar til bjørnens tåbelige PS, viser mig at du er useriøs og bestemt ikke forsøger at rumme mig.

Når man fx hører eller læser en saglig debat mellem Rubæk på den ene side og så Vang, Anne og HansKrist på den anden side, har man virkelig chancen for at tage stilling for/pro saglighed og kritisk stillingtagen og ikke bare løgnagtige postulater som det i et væk flyver med fra Rubæk af.

Man må spørge om Rubæk overhovedet kan skrive noget af værdi uden at lyve om Paulus, manipulere med de paulinske breve, hvor han gud døde mig skriver det stik modsatte om paulus end alle eksperterne ud i paulus siger om manden.

At Rubæk har misforstået og set sig gal på paulus og manipulerer med mandens breve og skriver det stik modsatte af hvad der er tilfældet, er hvad det er, men at der opstår rubæk tilhængere i denne løgnekampagne,, som dig esther, og ja endda stausholm og bjørn og da især jmp/michael der lader sig påvirke af Rubæk, er foruroligende, meget foruroligende og det ryster mig dybt at det er sådan internet debatter foregår, at der helt mangler kritisk fornuft og et kriterium for og den gode vilje for at nærme sig sagens rette sammenhæng. Da jeg begyndte på de her debatter troede jeg at alle mennesker ønskede at nå frem til hvad der var op og ned i en sag, men dette er jo slet ikke tilfældet opdagede jeg hurtigt. Intet har rystet mig mere end folks manglende lyst til at søge viden om en sag og konsultere de faglig kompetente på området, altså konsultere fagvidenskaberne, og lytte til hvad de har at sige. Måske nogle ville mene jeg er gammeldags når jeg har så stor tillid til vore universiteter og deres ekspertice og faglige høje niveau. Jeg mener simpelthen det er en katastrofe at overlade til rubæk og jmp, michael, og ekim og mange andre "fantasifulde digtere" der nægter at studere en sag, at de skal fortælle om hvem Jesus er for de troende i forbindelse trosbegivenheden Kristus ind i verden, og i det hele taget hvad den kristne tro dækker over. Fra barnsben er jeg oplært til at man skal studere en sag, før man udtaler sig og gør sig klog. Iøvrigt også det jeg har imod dawkins,, at han kritiserer religion og tro, som han aldrig har sat sig ind i hvad dækker over, men som han misforstået mener at kunne finde hos bibelfundamentalisterne,, men disse har da alle dage i filosofien og teologien været et kætteri.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#12796 - 17/04/2012 12:33 Re: Den Evige Pseudoforståelse. [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære Zenia, Ole og Hans,

Jeg har sådan glædet mig til at besvare Arnes "Jeg Er"-indlæg. Men nu ser jeg til min store ærgrelse, at de personlige konflikter hærger denne tråd. Jeg kan forstå, at indholdet fra chatten pludselig er vævet ind i tråden her med angreb om at være "syg i hovedet", "en kujon", "en hykler", og ... ja, den får ikke for lidt.

Jeg håber, at I vil reflektere over, hvad det er, I gør debatten til på denne måde. Er det virkelig sådan, at I vil leve jeres liv? Daglige kampe bag en skærm hvor man sviner sine medmennesker til? Hvad er det, et menneske gør sig selv til, hvis det handler sådan dag ud og dag ind?

Hvis I vil fortsætte disse umenneskelige stridigheder, vil I så ikke tage dem hen et andet sted? I kan f.eks. skrive privat til hinanden. Der er også en "arena" her på siden, hvis jeg ikke tager fejl.

Sådanne stridigheder kan nok få en tråd til at eksplodere og blive meget lang. Men da "blomstrer" den kun i had og ødelæggelse. Jeg vil hellere en tråd, der blomstrer langsomt, støt, i kærlighed.

Denne tråd er ment til at handle om "Den Evige Filosofi", og som en måde at dele den glæde det er at række dybt ind i os selv - ind til den uselviske kærlighed, den rene væren, Gud.

Jeg håber, at I sammen med mig og andre vil gøre Trosfrihed til et inspirerende og kærligt sted at være.

Og igen beder jeg om, at I vil holde tråden her på sporet. Den har fået lov til at leve længe på sit emne, og det vil jeg gerne gøre en indsats for, at den vil fortsætte med. Så stop jeres stridigheder. Tag dem hen et andet sted.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 68 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 67 68 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk