annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15636203
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378582
Et andet syn 1987921
Jesu ord 1521553
Åndelig Føde 1506205
Galleri
Limfjorden Nørresundby siden
Hvem er online?
4 registrerede ABC, Arne Thomsen, Hanskrist ,(1 usynlig), 105 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12774 - 15/04/2012 16:21 Fejler vort sundhedssystem noget?
Zenia
Uregistreret

Er vort sundhedssystem kommet på afveje?

Tænker lidt på, om lægers focus burde intensiveres i retning af at holde deres patienter raske i længere tid?

Som det er nu, er det, som om man lever i ubemærkethed så længe man ingen symptomer fremviser. ...

Det er først, når generne melder sig, at man går til læge for så ofte at blive gjort til genstand for en omfattende medicinering. ... Jo mere medicin ... desto mere interessant bliver man for systemet. smiler

Er det den rigtige vej at gå?

Ingen af os ville vel køre 300.000 km i bilen uden at chekke dens tilstand?

Måske burde praktiserende læger have som første pligt at sørge for, at alle deres ptt. kommer til check med regelmæssige intervaller ... også selvom "der ikke er noget i vejen". ...

Gør man det i dag, løber man risiko for at få prædikatet: hypokonder. ...

Hvorfor egentlig det? ... Ville det ikke være rart at gå fra lægen med beskeden: Du fejler ikke noget!!

Vel i sig selv en sund og livsbekræftende tanke at leve videre på. smiler

Tænker på japaneren Emotos forsøg med vand, hvor han påviser, hvad sunde tanker kan gøre af gode ting ved et menneske. ...
Og mennesket består jo mest af vand!!

Måske ville der oven i købet være god økonomi i en holdningsændring hos vort system?

God sund søndag
Zenia

Top Svar Citer
#12785 - 16/04/2012 16:50 Re: Fejler vort sundhedssystem noget? [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jo vort sundhedssystem fejler noget, og når man gang på gang hører at lægernes tid på hospitaler for det meste går til møder, forstår man der er noget rablende galt. Man siger så at det må vi have ændret på, men tilsyneladende sker dette ikke.

Det samme sker her i Sverige, her har vi kommunale lægehuse og du kan kun få en (akut)tid hos en læge hvis du er alvorligt syg, ellers er der flere ugers ventetid for at komme til, det er meget utilfredsstillende, her må vi så endda betale for et lægebesøg sek.120.

Et helbredscheck som det hed i gamle dage, eksisterer vist ikke mere, nu kan man kun komme til, hvis der er noget i vejen med helbreddet, ikke noget med at forebygge, man kunne eventuelt fange en begyndende blodtryksstigning eller noget andet der kan udvikle sig til noget alvorligt og en sådan undersøgelse kunne sikkert spare samfundet for mange penge, hvis ting bliver fanget i starten, når man hører hvormange der får blodtryksregulerende medicin i store mængder, ville der være store besparelser, nu udvikler det sig mange gange til dyre hjerteoperationer, fordi det ikke er taget i starten .

Jo du har så sandelig ret Zenia, der er store mangler i sundhedssystemet.


Redigeret af treram (16/04/2012 16:52)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#12787 - 16/04/2012 18:10 Re: Fejler vort sundhedssystem noget? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7175
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Jeg er enig med dig i det underlige i, at vi i høj grad alene bruger lægerne til at helbrede vore sygdomme, når vi selv opdager dem, og kun lidt til at forebygge dem.

Gode regelmæssige tandeftersyn hos tandlægen indeholder en vurdering af, om vi børster tænder godt nok, og det har vist sig, at det er vi rigtig mange, der ikke gør, viste en nylig opgørelse (Jeg var en af dem, det er jeg ikke mere blinker ).
Om det har noget at gøre med, at vi betaler tandlægen, mens det er gratis hos lægen i vores nuværende sundhedssystem, ved jeg ikke, men tanken er vel nærliggende?

I min alder skal man dog til lægen hvert andet år forud for fornyelse af kørekort og ved den lejlighed foreslog min læge at udvide undersøgelsen med blodprøveundersøgelser, hvor bl.a. kolesterolniveauet indgik (Det har netop været i medierne, at ca. 900.000 danskere har behov for medicin mod for meget kolesterol i blodet, men ca. 90 % af dem får ikke den medicin, de burde have, selv om de er i højrisico-gruppen, hvorfor ca. 30.000 af dem dør).
Hertil kommer jo uopdaget diabetes 2, forhøjet blodtryk o.a., som det er livsfarligt at ignorere.

Langt de fleste danske svinehold bliver tilset af en dyrlæge én gang hver måned, netop med det formål at forebygge sygdom.

Så jo, du peger på noget her, der trænger til at rettes op, vil jeg mene smiler

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#12788 - 16/04/2012 19:46 Re: Fejler vort sundhedssystem noget? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne og Treram:

Tak for jeres svar her.

Jeg har mange veninder ... og næsten alle får medicin for forhøjet blodtryk, ligesom nogle af mændene også får det. ...

Min egen mand får 4 forskellige slags medicin for sit forhøjede blodtryk. ...

Engang spurgte jeg Robby Curdorff, som er erklæret fjende af medicinalindustrien, hvilket denne udbredte plage skyldtes?

Hans svar var kort og koncist: Kalium-mangel. ...

Mit eget blodtryk har altid været fint og er det fortsat, men jeg ved, at skulle det blive forhøjet, vil jeg prøve en test, som siger, hvordan mineral- og vitaminbalancen i kroppen er ... om der skulle være tale om mangel på mineralet kalium?

Skulle det så være tilfældet, kan jeg måske spare et besøg hos min travle læge ... og givetvis efterfølgende at vandre på apoteket med en recept. smiler ...

Hvorfor vort sundhedssystem har udviklet sig, som det tilsyneladende har, kan jeg kun gisne om?

Måske har Robby Curdorff ret, når han siger, at medicinalindustrien er pengemagt nr. 2 i verden - tæt på våbenindustrien. ...

Curdorf har bl.a. skrevet en lille bog, som hedder Den tilbageholdte viden om helbredelser. ... Måske du Arne kender den?

I bogen fortæller han om dyrlægen Joel D. Wallach, som holdt dyrs sygdomsbehandling nede eller helt eliminerede dyrs sygdomme ved at sørge for, at de altid var dækket ind med mineraler og vitaminer. ...

Senere uddannede Wallach sig til almindelig familielæge, hvor han brugte samme system overfor sine ptt., som han havde brugt med dyrene ... med positive resultater til følge. ... Dr. Joel D. Wallach blev nobelprisnomineret. ...

Kommer til at tænke på en gammel kone, jeg hørte om, som var kommet til læge for første gang i en meget høj alder. ... Da lægen undrede sig over, at hun var hans pt., idet han ikke mente at have set hende før, svarede hun lunt:

"Det kan jeg godt forklare doktoren, for har der været noget i vejen indvendigt, har jeg brugt amerikansk olie, og var der noget galt udvendigt, har jeg altid brugt hønsefedt!!!"

Historien er fra Skive og autentisk fortalt mig af min svigerfar, som kendte kvinden ... for ca. 40 år siden.

For lige at vende tilbage til udgangspunktet om, at sunde tanker skaber sundhed ... mens usunde kan give grobund for sygdomme ... tænker jeg bare, at jeg er SÅ taknemmelig for mit liv, som giver mig så meget godt alle steder fra. ...

Taknemmelighed og kærlighed ér gode ord at meditere på - er min oplevelse. ...

Alt vel
Zenia
Top Svar Citer
#12792 - 17/04/2012 07:34 Re: Fejler vort sundhedssystem noget? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7175
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Lige en replik eller rettere to:

- Jo, medicinalindustrien er jo multinationale aktieselskaber og skal derfor primært tilfredsstille aktieejernes interesser og kun sekundært købernes. Når samfundet foretrækker eller tillader, at fremstilling og udvikling af lægemidler er på private hænder, kan det jo ikke være anderledes.

- Jo, at sindets tilstand har indflydelse på kroppens, mener jeg, at der er masser af pålidelige iagttagelser, som viser.

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
15/04/2024 21:53
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
15/04/2024 16:20
LIGHED, INSTINKTIVT LAVERE OG OPSTANDELSEN BEVIDSTHED - GODT OG/E
af ABC
15/04/2024 08:27
Ramadan-måneden
af ABC
14/04/2024 23:00
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
14/04/2024 14:12
Nyheder fra DR
Mette Østergaard stopper på Berlingske..
16/04/2024 09:51
Børsens kobbertag gør brandslukning va..
16/04/2024 09:49
Ministre reagerer på branden: '400 års..
16/04/2024 09:04
Brand i Børsen: Politiet fraråder unø..
16/04/2024 08:55
Arrivederci til Arriva! Togselskab dropp..
16/04/2024 07:23
Nyheder fra Religion.dk