annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
0 registrerede 203 gæster og 221 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12526 - 11/03/2012 17:34 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland

Ole kalder mine ovenstående citater for "grove citatfusk".
De er alle lavet som kopiér/sæt ind, og intet i dem er mine ord.
Jeg kan ikke få øje på noget "fusk", og Ole har ikke præciseret sin anklage, men jeg hører da gerne, om Ole har ændringer til de af hans ord, jeg har citeret.

I starten af denne tråd har jeg besvaret en række af Oles "ateist-spørgsmål", af Ole kaldet "essentielle spørgsmål".
Mine svar er naturligvis "udtryk for min mening" smiler

Spørgsmål som: om ateisme er viden samt om naturvidenskaben har evne til at besvare spørgsmål om meningen med livet m.m. er efter min mening væsentlige på en hjemmeside, der kaldes Trosfrihed, hvor jo mange forskellige livsanskuelser lægges frem.

Arne.
Top Svar Citer
#12527 - 11/03/2012 20:54 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hvor tit skal jeg fortælle dig, Arne, at det er citatfusk, når man kun citerer en del af en udtalelse og stiller den op, så den får en anden betydning. Ingen andre har problemer med at forstå det.

Alle ovenstående citater af mig er taget ud af deres sammenhæng og stillet op for at give et falsk indtryk af, hvad jeg mener. Jeg står ved alle mine udtalelser, men kun i den sammenhæng, jeg har givet dem i.

Jeg har givet dig striber af referencer til højt estimerede forskere med Einstein i spidsen, og dem nægter du at anerkende, ja endda at læse med det påskud, at de ikke ordret siger det samme som mig. Men de siger det samme, blot med andre ord, og de er heller ikke indbyrdes ordrette, selv om de er enige.

I dit citat fra videnskab.dk udvælger du en enkelt sætning til støtte for dit synspunkt, og går let hen over, at der i linket også udtrykkes stribevis af andre meninger, og endnu flere i den tilknyttede debat, hvor flere andre naturvidenskabelige forskere deltager, og også jeg selv.

Du kan ikke tage alle verdens naturvidenskabelige forskere til indtægt for, hvad en dansk journalist vælger at bruge som en afsnitsoverskrift, især ikke når genetikeren, han udspørger, afviser spørgsmålet som meningsløst. Det viser tydeligt hvor groft du er nødt til at manipulere med sandheden, for at skabe tvivl om mine udtalelser og andre forskeres mening.

Jo mere du bliver presset, Arne, jo mere svinske bliver dine forsøg på at miskreditere mig. Men du skal ikke få lov til at slippe af sted med dette svineri. Jeg skal afsløre dig hver gang, selv om din troværdighed allerede er helt i bund.

Løgne og grov manipulation har ikke en chance overfor fakta, der står sort på hvidt og kan kontrolleres af hvem som helst. Du bliver taber hver gang, fordi du ikke er ærlig, Arne.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12528 - 11/03/2012 22:05 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland

Ole er ikke tilfreds med, de citater af ham, jeg har bragt.

Spørgsmål:
Hvad er der at indvende mod korrektheden af det herunder stående citat fra denne tråd den 09/03/2012?
Og hvis citatet ikke er korrekt, hvad er så det korrekte citat, der ikke giver "et falsk indtryk af, hvad Ole mener"?
Citat:
Næh, Arne, det er "fastslået", at ateisme er viden - så meget vi nu kan vide på indeværende tidspunkt - men altså ikke viden om alt.

Samme spørgsmål angående dette citat (fra tråden Videnskab og religion den 29/02/2012):
Citat:
Spørgsmål som, hvad er det gode liv, hvad er meningen med livet, og hvordan skal vi opføre os over for andre mennesker. har naturvidenskaben skam forstandige svar på, og til forskel fra de troendes fantasier, er naturvidenskabens svar i overensstemmelse med denne verdens realiteter.

Ole skriver nu:
Citat:
Jeg har givet dig striber af referencer til højt estimerede forskere med Einstein i spidsen, og dem nægter du at anerkende, ja endda at læse med det påskud, at de ikke ordret siger det samme som mig. Men de siger det samme, blot med andre ord, og de er heller ikke indbyrdes ordrette, selv om de er enige.
Ole har ganske rigtigt nævnt en masse navne og nogle links, der påstås at være gyldige referencer, men Ole præsenterer ingen citater, der udtrykker (med den citeredes egne ord selvfølgelig), noget som bekræfter Oles to ovennævnte påstande.
Det kan da ikke være meningen at alle, som læser Oles ord skal gennemgå en mængde bøger, links o.a., når Ole allerede har gjort det og hævder, at han har fundet de ord, der bekræfter Oles påstande, men som Ole åbenbart nægter at vise.
En sådan adfærd vækker jo umiddelbart den mistanke, at disse ord måske slet ikke eksisterer blinker

Arne.
Top Svar Citer
#12529 - 12/03/2012 07:31 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Du skriver, Arne:
Citat:
Det kan da ikke være meningen at alle, som læser Oles ord skal gennemgå en mængde bøger, links o.a., når Ole allerede har gjort det og hævder, at han har fundet de ord, der bekræfter Oles påstande, men som Ole åbenbart nægter at vise.

Du skriver også, at du på videnskab.dk har fundet følgende:
Citat:
Naturvidenskaben kan ikke finde et svar.

Jamen, Arne, det kan da ikke være meningen, at alle der læser dine ord, skal gennemgå en lang artikel og en tilhørende lang debat for at konstatere, at ikke en eneste naturvidenskabelig forsker har sagt sådan, og at det derfor er en løgnagtig fremstilling af dit citat. griner

Derimod bekræfter den genetiske forsker i dit link og flere andre forskere i den efterfølgende debat, hvad jeg har sagt dig gang på gang, at spørgsmålet er meningsløst på den måde, det er stillet. Du finder ikke en forsker, der vil benægte, hvad jeg også har sagt dig. I videnskab er kunsten at finde de rigtige svar, kunsten at stille de rigtige spørgsmål.

Du har i hele din debatdeltagelse ikke formået at stille "det rigtige spørgsmål" en eneste gang, Arne, og det må du gerne citere mig for. Som det fremgår af dit eget Einstein citat, "religion without science is blind", så gør din religion dig blind for videnskabelige fakta.

Du har tre store handicaps, Arne, som gensidigt forstærker hinanden. Du er funktionel analfabet i svær grad, du er en uforbederlig kværulant og ordkløver og dit kendskab til moderne naturvidenskab er utroligt mangelfuldt. Tilsammen har de gjort størstedelen af dine indtil nu 1643 indlæg til uinteressant ordkløveri, der er dræbende for en fornuftig og indholdsrig debat.

Jeg ser ingen tegn på forbedring hos dig, så jeg vil fortsat dele min aktivitet her mellem at bidrage til debatten med faktuel viden og fornuftige dialoger, og at afsløre dine grove og bedrageriske forsøg på at afspore debatten.

Mod virkeligheden kæmper selv bedragere forgæves. ler

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12530 - 12/03/2012 10:31 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland

Så blev det omsider helt afklaret: "Kejseren har jo ikke noget tøj på!" smiler

I en byge af skældsord, hånende bemærkninger, vilde personlige anklager m.m. søger Ole - helt synligt for enhver - at skjule, at han ikke kan stå inde for, hvad han skriver, og ikke vil - eller måske snarere ikke kan - svare på spørgsmål om, hvordan hans ord skal forstås.

Sådanne spørgsmål må vel ellers være "essentielle" og derfor relevante i en tråd, som Ole selv har startet under titlen: "Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål."

Ole synes at være meget generet af et citat, jeg har bragt fra Videnskab.dk, som stammer fra denne artikel:
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvad-er-meningen-med-livet
som er skrevet af videnskabsjournalist Niels Ebdrup, der stiller spørgsmålet om meningen med livet til naturvidenskaben, til filosofferne, til teologer o.a.

Hvad naturvidenskaben angår drager Videnskab.dk, her ved Niels Ebdrup, den konklusion, jeg citerede: "Naturvidenskaben kan ikke finde et svar".

Det kalder Ole "en løgnagtig fremstilling".
(Enhver interesseret har jo mulighed for selv at vurdere Niels Ebdrups ord, som jeg læser som en konklusion)

Ebdrup sidder i redaktionen, som følger nogle retningslinier, der kan læses på deres hjemmeside:
Citat:
1. Videnskab.dk drives af en uafhængig redaktion efter almindelige journalistiske principper
2. Videnskab.dk skal gennem god og kritisk videnskabsjournalistik præsentere ny, aktuel, vigtig og/eller interessant dansk og international forskning
3. Videnskab.dk skal i sin journalistik give ny indsigt og forståelse og fungere som en ressource- og videnbank for brugerne
4. Videnskab.dk skal præsentere forskningsbaseret viden om aktuelle debatter og sager i medier og samfund
5. Videnskab.dk skal have bredde, når det gælder fagområder og videnskabsdiscipliner
6. Videnskab.dk skal have bredde i genrer og præsentationsform
7. Videnskab.dk skal bruge de muligheder som netmediet giver, blandt andet gennem satsning på egne multimediepræsentationer og multimedieindslag i artikler
8. Videnskab.dk skal være en kildekritisk netavis, og målet er, at mindst halvdelen af artiklerne skal have mere end én kilde.
Videnskab.dk skal finde frem til både etablerede, nye og alternative kilder
9. Videnskab.dk skal have fokus på læserrespons og dialog og give læserne plads til kommentarer, debatindlæg og andet indhold
10. Videnskab.dk skal bidrage til debatten om forskningspolitiske og videnskabelige spørgsmål gennem ledere og kommentarer og gennem debatfora om forskningsrelaterede sager
Det synes imidlertid ikke at være godt nok for Ole, for han vil bestemme, hvad man må spørge naturvidenskaben om og især, hvad man ikke må spørge naturvidenskaben om:
Citat:
I videnskab er kunsten at finde de rigtige svar, kunsten at stille de rigtige spørgsmål.
Det kan jeg på en måde godt give Ole ret i - forstået på den måde, at der er områder af tilværelsen, som ligger udenfor, hvad naturvidenskaben kan bruges til.

Oles udtalelse:
Citat:
Spørgsmål som, hvad er det gode liv, hvad er meningen med livet, og hvordan skal vi opføre os over for andre mennesker. har naturvidenskaben skam forstandige svar på -
er derfor efter min mening det rene vrøvl - og det er jo ikke ganske uvæsentligt i en tråd, der beskæftiger sig med forholdet mellem religion og ateisme blinker

Angående dette emne er min holdning i helt kort form:
- At ateister afviser enhver tro på gud(er) er deres gode ret.
- At ateister påstår, de ved, der ikke findes gud(er) eller noget som helst guddommeligt, det er noget vrøvl, for det kan de ikke bevise
- At religiøse mennesker tror på, at der findes gud(er) eller noget guddommeligt, det er deres gode ret.
- At religiøse mennesker påstår, der findes gud(er) eller noget guddommeligt, det er noget vrøvl, for det kan de ikke bevise.

Jeg hører til dem, der synes, jeg oplever noget guddommeligt - umiddelbart det, at verden ER.

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Zelenskyj taknemmelig for hjælpepakke: ..
24/04/2024 05:39
Biden: 'Jeg underskriver ny hjælpepakke..
24/04/2024 04:44
Studerende i kæmpe demonstration mod pr..
24/04/2024 04:30
Senatet vil sætte en stopper for TikTok..
24/04/2024 04:29
Skolelærere i Tennessee må nu bære sk..
24/04/2024 03:06
Nyheder fra Religion.dk