annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658108
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380145
Et andet syn 1989546
Jesu ord 1522428
Åndelig Føde 1514473
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 10 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12516 - 10/03/2012 22:28 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
I debatten "Meningen med livet", som Arne selv startede, får flere debattører Arnes hånlige attitude at mærke, da de erklærer sig uenige med ham. Saglighed er der ikke meget af.

For at finde støtte for sine synspunkter, ulejliger Arne en amerikansk gæsteprofessor fra Columbia University, der svarer på Arnes spørgsmål pænt og imødekommende. Svaret huer ikke Arne, så han går i rette med professoren, og videresender også et indlæg fra Simon til ham, som Arne heller ikke kunne lide. På debatten skriver han:
Citat:
Jeg har videresendt Simons indlæg til Vincent.
Så må det jo vise sig om universitetsprofessoren i filosofi vil berige os med sine ord
Den hånlige tone er ikke til at tage fejl af.

Profesoren svarer fortsat pænt og høfligt, at hans tid desværre ikke tillader ham at gå mere i detaljer (læs/ han har ingen lyst til at deltage i en polemik med en kværulant).

Så bliver Arne rigtig sur, og den hånlige tone erstattes af endnu grovere sakasme:
Citat:
Hej RoseMarie.
Jeg glæder mig over, at du også gerne ville høre den statsbetalte filosofiprofessors klarlæggelse af begreberne.

samt

Så meget fra ham - og det kan man jo så tænke om, hvad man nu vil.


Med til historien hører også, at Arne uden professorens viden eller tilladelse offentliggør hans telefonnummer, mobilnummer og fax, måske for at opfordre flere læsere til at henvende sig til den travle professor. Arne forsøgte jo også at offentliggøre min identitet og mit mobilnummer uden min tilladelse, i strid med god debatskik.

Interesserede kan følge den sidste del af debatten fra dette link:

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/ubb/...html#Post11633
men jeg vil faktisk opfordre til, at man læser hele debatten fra Arnes oplæg på side 1, hvis man vil danne sig et indtryk af, hvilken slags debattør vi har at gøre med her.

Mere er der næppe at sige om den sag. smiler

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12517 - 11/03/2012 09:43 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland

"Mere er der næppe at sige om den sag." slutter Ole sit seneste indlæg her blinker

Jo, der er da i høj grad mere! smiler

Så let slipper Ole ikke ud af sin "kattepine", dét at Ole ikke magter at fastholde - og åbenbart heller ikke kan få sig selv til at tilbagekalde - sine to påstande, der jo er ret væsentlige, hvad angår livsanskuelser:
Citat:
Spørgsmål som, hvad er det gode liv, hvad er meningen med livet, og hvordan skal vi opføre os over for andre mennesker. har naturvidenskaben skam forstandige svar på -
og
Citat:
Næh, Arne, det er "fastslået", at ateisme er viden -
Ole har oven i sine to påstande igen og igen hævdet, at han har dem fra troværdige kapaciteter, men Ole har ikke magtet at præsentere sådanne referencer, der giver ham ret i hans to påstande.
Oles eneste konkrete reference var til en hjemmeside, der søger at sælge en bog, men som ikke noget steds bekræfter nogen af Oles to påstande.
I stedet fyger det fra Ole med skældsord og hånlige bemærkninger ("kværulanteri fra Arne" - "Du er en gammel nar, Arne" m.m.).

Ole mener åbenbart, at han nu uden videre (og med æren i behold?) blot kan forlade dette emne, og Ole giver sig i stedet til her i denne tråd at kommentere indholdet af en anden tråd her på Trosfrihed.dk (hvad det så har med det aktuelle emne at gøre blinker ).
Næsten alt, hvad Ole skriver her, kan jeg ikke genkende, og det vil jeg overlade til hvem, der måtte være interesseret, til selv at vurdere i tråden: "Meningen med mit liv", som findes i kategorien "Religion" "Åndelig fordybelse", nr. 6 på listen.

Dog vil jeg kommentere Oles ord:
Citat:
Med til historien hører også, at Arne uden professorens viden eller tilladelse offentliggør hans telefonnummer, mobilnummer og fax -
Sagen er den, at jeg i min henvendelse pr. e-mail meddelte Vincent, at det var min agt at bringe hans svar her på Trosfrihed.dk, medmindre han havde indvendinger.

Svaret er her:
Citat:
Vincent Hendrics, professor i filosofi:
Hvis du tænker på, at universet er 13 milliarder år gammelt, og jorden flyver ud i intetheden med 107.000 kilometer i timen, så er vi ingenting. Meningen må vi selv skabe. Måske ville det være bedre uden os: Ingen finanskrise og klimaproblemer. Menneskets forståelse af verden og dens indretning vil altid være svær antropocentrisk – altså en forklaring med udgangspunkt i os selv. Så i udgangspunktet er vi yderst selvcentrerede og derfor bliver nogle religiøse: for at finde en mening uden for os selv, for i det store billede er vi blot et trin på udviklingsstigen, og mere mening end det er der ikke. Vi indgår bare som en del af eksperimentet efter Big Bang.

Jeg håber det gør pointen klarere.

Kh

Vincent

VINCENT F. HENDRICKS
Professor of Formal Philosophy, dr. phil., PhD
Editor in Chief: Synthese
Department of Philosophy, MEF
University of Copenhagen
DK2300 Copenhagen S
Denmark
Phone: +45 3532 9398
Cell: +45 4016 8063
Fax: +45 3532 8850
Page: http://www.vince-inc.com/vincent/


Visiting Professor of Philosophy
Department of Philosophy
Columbia University, New York City
Page: http://www.columbia.edu/cu/philosophy/fac-bios/Hendricks/faculty.html
Det er således Vincent, og ikke mig, der har valgt at bringe disse identitetsoplysninger, hvorfor Oles ord:
Citat:
Med til historien hører også, at Arne uden professorens viden eller tilladelse offentliggør hans telefonnummer, mobilnummer og fax -
jo nok kan betegnes som, mildt sagt, en anelse unøjagtige blinker

Ligeså kan det undre, synes jeg, at Ole først nu den 10. marts 2012 giver sig til at kommentere noget, der foregik den 4. november 2011.
Det kan man da vist kalde "lang betænkningstid" blinker

Det er trist, synes jeg, at Ole nu også her svækker sin troværdighed ved at komme med ikke-underbyggede påstande - og ved at undlade at trække dem tilbage, når de viser sig ikke at være holdbare.

P.S.: Det kan undre, at Ole fastholder, at "ateisme er viden", når han i chatten 10/03/2012 skriver:
Citat:
Påstanden om at gud ikke eksisterer, har både sandsynlighed og kan falcificeres. Det er dermed det mest sandsynlige svar på spørgsmålet om guds eksistens.
Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (11/03/2012 10:21)
Top Svar Citer
#12518 - 11/03/2012 11:20 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Arne har meddelt professor Vincent Hendricks, at han ville offentliggøre hans svar på spørgsmålet, men ikke at han ville offentliggøre hans telefonnumre sammen med svaret. Det ville professoren nok have frabedt sig, ligesom jeg ville frabede mig, at Arne offentliggjorde mit telefonnummer, selv om det er offentligt tilgængeligt. Derimod må Arne gerne viderebringe alle mine udtalelser på offentlige medier.

Telefonnumre er helt irrelevante for forståelsen af et svar og den svarendes kvalifikationer. De var en del af Hendricks automatiske signatur, og kunne let have været udeladt i citatet. Om der lå en snavset tankegang bag eller blot usædvanlig dumhed, kan ikke afgøres ud fra materialet, men Arnes øvrige debattone tyder mest på det første. Jeg vil fortsat opfordre alle, der ønsker at vurdere Arnes virkelige agenda, at læse alle Arnes indlæg i den pågældende debat. smiler

Sam Harris' hjemmeside indeholder ingen købsopfordringer i hans eget materiale. Det er kun omtaler af hans bøger, og kendte menneskers opfordringer til at læse dem, og det kan man jo som almindelig kendt gøre gratis på biblioteker. At siden også indeholder betalte annoncer for amazon.com er ikke overraskende, for næsten alle informative internetsider indeholder i dag annoncer.

For at undgå yderligere misforståelser, kan jeg oplyse Arne om, at formålet med trosfrihed.dk ikke er at sælge Nissanbiler, mobiltelefon abonnementer, hypnoterapi, svensk elkraft eller andre varer, som der reklameres for her. griner

For Einstein, (som vel må anses for en god repræsentant for videnskabelig tænkning), er viden kontra tro et spørgsmål om ja eller nej i betydningen adækvat eller ikke adækvat. Det fremgår af hans bog, "Out of My Later Years.", som man kan finde uddrag af på ovennævnte hjemmeside. Brug følgende link

http://www.samharris.org/blog/item/my-friend-einstein

og husk at klikke på Continue.

Så venter vi bare på de næste snavsede løgne og bevidste fordrejninger fra Arne. griner

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12519 - 11/03/2012 12:26 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland

Oles udenomssnak er for mig at se forvrøvlet (F.eks. redigerer jeg naturligvis ikke et svar. Det ville jo være "citatfusk" blinker ).

Og Oles i denne tråd aktuelle påstande om naturvidenskabens forhold til meningen med livet m.m., samt at ateisme er viden, hænger fortsat i luften - til Oles ære - eller det modsatte blinker

Det kan Ole ikke "snakke sig fra" - medmindre han tilbagekalder blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#12520 - 11/03/2012 13:57 Re: Religion kontra ateisme. Essentielle spørgsmål. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Du er sandsynligvis klar over, Arne, at dit ordkløveri må kede andre debattører til døde. Hvorfor fortsætter du så, når du er ude af stand til at overbevise nogen om dine synspunkter.

F.eks. dit synspunkt om, at det skulle være citatfusk at udelade telefonnumre, som ikke ændrer meningen i et svar, mens det ikke er citatfusk at tage dele af udtalelser ud af sammenhængen og tolke dem anderledes, end den pågældende har ment. Hvor mange tror du køber den?

Nu har du åbenbart også afvist Einsteins forklaring om, hvad han vil betegne som viden, nemlig de forklaringer, som vi anser som mest sandsynlige (adækvate) ud fra fakta, den samme holdning, som jeg har. Du må jo føle dig som verdens klogeste menneske, når selv Einsteins argumenter ikke kan rokke din holdning.

Fortsæt bare, Arne. Jeg påtager mig gerne ansvaret for at have rakt dig det reb, som du hænger dig selv i. griner

Ole Bjørn :o)

P.S. Når Arne nu selv bringer spørgsmålet om "meningen med livet" på bane, kan det måske være relevant at se, at Arnes forsøg på citatfusk mod mig og flere andre begyndte med hans indtræden i debatten i 2008 og er fortsat lige siden.

Her er et link til starten:

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/366/Re_EN_HELT_NY_RELIGION.html#Post366 griner

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 10 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:16
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk