annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678049
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381496
Et andet syn 1991187
Jesu ord 1523103
Åndelig Føde 1522413
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 187 gæster og 212 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 14 < 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12222 - 11/02/2012 18:01 Re: HVAD TROR DU PÅ? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Ganske som forudsagt forsøger Arne sig nu med ordkløveri og lodrette løgne.
Citat:
Jeg tvivler ikke på, at Arne vil forsøge sig med ordkløveri, og henvise til nogle af sine udtalelser, som han vil tolke anderledes, for han udtrykker sig (som overbevist mystiker) ofte tåget og uklart. Det ændrer imidlertid ikke ved ovennævnte citaters klare meningstilkendegivelse.

Desværre er Arne ikke den eneste på disse debatter, der mener, at tro kan erstatte viden, og at det er unødvendigt at sætte sig ind i et emne, for at udtale sig fagligt om det. Derfor ender de fleste debatter her i en ufrugtbar nedrakning af al konkret viden og af de debattører, der har den.

Så forsøger Arne så at kalde det en løgn, at der er andre på debatten, der lige som ham selv benægter fakta til fordel for tro. Men i f.eks. Einstein-debatten var der jo andre foruden Arne, der troede, at de kunne fortolke Einsteins ord bedre end han selv og hans biografier, hvor Einstein personligt har godkendt flere af dem. chockeret

Ligeså mener Arne nu, at nogle unavngivne leksikografer på den danske oversættelse af wikipedia og på Gyldendals redaktion kan fortolke Huxley´s definition bedre end han selv. Hvorfor dog gå til kilden, når man kan finde nogle andre fortolkede oversættelser, der passer med ens fordomme: tunge

Men det har Arne så gjort, og efter i mange år at have tilbedt et billede af Jesus, som har "fyldt ham med kærlighed til verden", så finder han i sin høje alderdom nu ud af, at han sørme er agnostiker, som efter hans valgte definition altså ikke har nogen sikker viden om denne verdens virkelighed. griner

Det afholder ham dog ikke fra at have en sikker tro på, at hans egen mangel på viden også gælder for alverdens videnskabsmænd. Måske de så hellere skulle kaldes "troskabsmænd." griner

Nu er der jo ingen videnskabsmænd, der "tror" på TOE, som Arne gerne vil pådutte dem, eftersom den ligesom de 5.000 guder ikke eksisterer. Men de førende forskere mener, at en TOE er indenfor rækkevidde, og det kun er et spørgsmål om kort tid, før den er en realitet. Nu forstår Arne jo ikke (som så meget andet) hvad begrebet dækker, så det er klart, at han har problemer med at forstå, at TOE ikke er en trossag, men et spørgsmål om øget viden. griner

Er Arnes lange indlæg så værdiløst? Slet ikke. Det er jo et forbilledligt lærestykke i misforståelser, benægtelse af fakta, citatfusk og direkte løgne. Og så udstråler det jo den "kærlighed til verden" som Arne hævder at besidde. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12223 - 11/02/2012 19:21 Re: HVAD TROR DU PÅ? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland
Citat:
Men de førende forskere mener, at en TOE er indenfor rækkevidde, og det kun er et spørgsmål om kort tid, før den er en realitet.
skriver Ole - og så er dét slået fast blinker
Mon Oles "førende forskere" er lige så sikre i deres sag? blinker

Min konklusion:
Ole er blevet "troende" - endda profetisk! smiler

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (11/02/2012 19:34)
Top Svar Citer
#12224 - 11/02/2012 23:44 Re: HVAD TROR DU PÅ? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland

Tilføjelse:
Nu hvor der fokuseres på naturvidenskabens TOE (Theory of everything) og muligheden for, at denne teori vil kunne udformes, var det vel på sin plads med et link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_everything
Her står bl.a.:
Citat:
Present status
At present, no convincing candidate for a TOE is available. Most particle physicists state that the outcome of the ongoing experiments – the search for new particles at the large particle accelerators and for dark matter – are needed in order to provide theoretical physicists with further input for a TOE.
Hvis en sådan teori imidlertid skulle komme til verden, bliver det jo spændende at se, om den også kan forklare årsagen til verdens eksistens, som Ole påstod 10/02/2012 11:18:
Citat:
Men videnskaben stiller altså heller ikke krav om absolutte sandheder, kun om brugbare og holdbare forklaringer af den fysiske verden, herunder årsagen til dens eksistens. Og det antager forskere altså ligger indenfor mulighedernes grænse.
Og vi skulle ifølge Ole ikke behøve at vente ret længe, for Ole skrev 11/02/2012 18:01:
Citat:
Men de førende forskere mener, at en TOE er indenfor rækkevidde, og det kun er et spørgsmål om kort tid, før den er en realitet.
Indtil da: "Fugle på taget" blinker

Arne.
Top Svar Citer
#12225 - 12/02/2012 02:00 Re: HVAD TROR DU PÅ? [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jeg kan med min bedste vilje ikke holde op med at more mig over den gamle dyrlæge, Arne Thomsen. ler Fast besluttet på at finde et eller andet, som han kan bruge til at bevise, at både jeg og verdens førende fysikere i virkeligheden er "troende", googler han løs på wikipedia, for at finde en sætning, som han kan hive ud af konteksten for at "bevise", at jeg ikke ved, hvad jeg taler om.

Hvor må han have følt glæde, da han i et mylder af udtryk, som han ikke fatter betydningen af, såsom loop quantum gravity, M theory, string theory, supersymmetry, Lie group E8, gauge symmetry, hadrons og Gödel's incompleteness theorem, pludselig ser en sætning - At present, no convincing candidate for a TOE is available. - som han kan bruge. At hverken jeg eller nogen fysikere har påstået andet, tænker han ikke over i sin henrykkelse.

Det er såmænd et udmærket link, Arne har fundet, for det viser tydeligt, at en masse fysikere arbejder på at løse problemet med at finde en brugbar TOE. Faktisk er LHC'en i Cern til 55 milliarder kroner direkte bygget med det formål, at afdække de kvanteprocesser som kan udbygge standardmodellen til en TOE. Så mange penge ofrer man ikke uden en begrundet forventning om, at resultaterne er indenfor rækkevidde i løbet af en kort årrække, som jeg tidligere har angivet. Hvis fysikerne havde ment, at det ville tage 100 år, ville de ikke have fået en skilling af politikerne.

Arne prøver hele tiden at lade som om, at de ting jeg skriver, er noget jeg selv finder på. Det er det skam ikke. Jeg refererer blot hvad forskere over en bred front mener, så selvfølgelig kan Arne ikke argumentere fornuftigt imod dem, da han ikke engang besidder den nødvendige viden til at forstå, hvad de rent faktisk taler om. Når dertil lægges hans ofte påviste mangelfulde sprogforståelse, så er han virkelig på Herrens mark.

Men som jeg også tidligere har skrevet, så ved enhver fysiker, at alle teorier blot er forklaringsmodeller, som kan bruges til at forudsige fremtidige begivenheder med, og altså ikke absolutte sandheder. Absolutte sandheder er blot noget, som religiøst troende tror på.

Det eneste, man kan kalde absolut i denne her sammenhæng, er Arnes absolutte dumhed at tro, at han kan sige noget som helst begavet om moderne fysik. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12226 - 12/02/2012 08:19 Re: HVAD TROR DU PÅ? [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7197
Sted: Sydsjælland

Ole skrev:
Citat:
Det er såmænd et udmærket link, Arne har fundet, for det viser tydeligt, at en masse fysikere arbejder på at løse problemet med at finde en brugbar TOE.
og
Citat:
Men som jeg også tidligere har skrevet, så ved enhver fysiker, at alle teorier blot er forklaringsmodeller, som kan bruges til at forudsige fremtidige begivenheder med, og altså ikke absolutte sandheder.
Så fik vi det omsider afklaret.
Det har jeg ventet på længe blinker

Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 14 < 1 2 3 4 5 6 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ukrainsk borgmester til indbyggere: Kraf..
24/04/2024 00:52
Sønderjyske-matchvinder i vild guldrus:..
23/04/2024 23:51
31-årig mand død efter skud fra tysk p..
23/04/2024 23:46
Modløse Chelsea får prygl af topholdet..
23/04/2024 23:04
Tre mindreårige afhørt om syrebomber p..
23/04/2024 22:06
Nyheder fra Religion.dk