annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 416 gæster og 41 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 16 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12280 - 21/02/2012 09:55 Re: Thomas' nye bekræftelse. [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Nemlig, Arne, og da jeg ikke har begået nogen af de synder, som jeg anklager Thomas for, er jeg berettiget til at kaste både den første sten og flere, hvis det behøves.

Du får mig til gengæld til at tænke på 1. Korintherbrev 13.6 hvor der står: Kærligheden finder ikke sin glæde i uretten, men glæder sig ved sandheden.

Jeg husker tydeligt, hvordan du bifaldt Thomas smædekampagne mod mig, selv om du vidste, at hans påstande var lodrette løgne, så måske skulle du lægge dig det gamle ordsprog på sinde: Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus. griner

Ole Bjørn :o)

P.S. Måske ville du have godt af at studere kapitel 13 rigtig grundigt og sammenligne det med dit eget gentagne præk om kærlighed. Det sætter virkelig dine handlinger i relief. ler


Top Svar Citer
#12281 - 21/02/2012 10:17 Re: Dagens bekræftelse. [Re: RoseMarie]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej RM..

"Sådan er min holdning til trosfrihed og Trosfrihed.dk ... og i 100-meter-skoven er der vist også en rigdom af mangfoldighed? ... hvis nogen skulle ha' glemt det".

- Et mangfold af uensartede meninger pr. registration, viser jo bare noget om vid ramme der så tilgodeser uens synsvinkler. Men ingen forsøger jo at fratage nogen retten til udtryk, m.a.o. er selve rammen for udtryksfrihed respekteret alle steder. Så det er m.a.o. ikke særlig interessant.

Anderledes forholder det sig så med selve meningsindholdet, som vi jo alle må begrunde med så fornuftig en forklaring, at nogen i kraft af forklaringen ka' udvise en positiv anerkendelse (respekt).
M.a.o. kan vi altså ikke som udgangspunkt forvente respekt fra hinanden, bare fordi vi stiller vore meninger til skue. Og pointen vil så i denne forbindelse være den, at "søde ord" alene ikke pr. def. kaster respekt af sig, og simpelthen fordi også "søde ord" må ha' en fornuftig begrundelse - medmindre de fortælles i intime hyrdestunder. Og her må vi nok gå udfra, at Thomas næppe har intime hyrdestunder med såvel sin gud som meningsmodstandere, hvorfor han er henvist til at forklare sig som alle andre. Og det var så dagens afkræftelse..;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (21/02/2012 10:31)
Top Svar Citer
#12282 - 21/02/2012 11:54 Re: Dagens bekræftelse. [Re: Simon]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Hej Simon

Jeg kan kun være enig i dine betragtninger ... i "dagens afkræftelse" ler Søde ord og hyrdetimer går godt i spænd, og i en meningsbrydende (og måske -flyttende) ordveksling og debat kræves andet end søde ord. Der må være kant og flere ord på kryds, for at det "rykker" ... i modsætning til hyrdelivet ler

KNUS og grin fra RoseMarie
Top Svar Citer
#12283 - 21/02/2012 13:26 Re: Thomas' nye bekræftelse. [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

Kære Ole,

Citat:
Gennem årene har Thomas med mellemrum registreret sig, og forsøgt at bilde os ind, at han har ændret sig, men som vi nu allerede efter få dage kan se, så er alt ved det gamle. Thomas har ingen intentioner om at afsværge sine tidligere gerninger og sin tro på det falske urevangelium.


Citat:
Der skal såmænd nok være nogle få naive debattører, der hopper på den igen, og dem vil Thomas så skamrose, mens han grinende sidder ved sin computer og nyder sin "magt" til at manipulere dem. Hyklere har altid haft let spil med alle, der så gerne vil tro på det gode i mennesker.

Men som enhver kan se, angrer Thomas ingen af sine tidligere svinestreger, og vil heller ikke diskutere dem. Så meget er den "omvendelse" altså værd.

Når Thomas bliver træt af sin nye påtagede rolle (for det bliver han), vil han som tidligere bede om at få sine indlæg slettet, så sporene af hans ugerninger kan gå i glemmebogen. Det kommer nu ikke til at ske, for jeg skal nok sørge for, at de fortsat vil fremgå af debatten. Mine indlæg kan han nemlig ikke kræve slettet.

Thomas nye "fredelige" indstilling vil også krakelere. Det er kun et spørgsmål om tid, før han atter viser os, at løgn og hykleri er hans varemærke, selv om han har prøvet at gemme sig bag pseudonymer som "Sandheden" og "Visdommen".

Der skal ikke meget menneskekundskab til at forstå, at Thomas aldrig har haft reelle hensigter, og det vil også vise sig denne gang.

Indtil da

Ole Bjørn :o)


Da du fortsætter med dine beskyldninger og efter min overbevisning ikke vælger den respektfulde dialog, som jeg opfordrer til, har jeg besluttet mig for at ignorere dine indlæg resten af ugen.

Jeg håber, at du vil bruge tiden til refleksion.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12284 - 21/02/2012 13:50 Re: Thomas' nye bekræftelse. [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Næh, Thomas, du har, som jeg har skrevet, ingen krav på respekt for dine gerninger.

Om du fremover kan gøre dig fortjent til respekt, er et åbent spørgsmål, men med din senest udtrykte holdning tillader jeg mig at tvivle. griner

Det kan du så selv bruge resten af ugen til at reflektere over. ler

Indtil da

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 16 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 15 16 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Biden mødtes med 4-årig: 'En påmindel..
25/04/2024 02:03
USA kræver svar i sag om 'massegrav' i ..
25/04/2024 00:04
Senatsudvalg skal undersøge Novos prise..
24/04/2024 22:04
USA har i hemmelighed sendt langtrækken..
24/04/2024 21:08
Seks fly fra København aflyses på grun..
24/04/2024 20:56
Nyheder fra Religion.dk