annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11683 - 24/11/2011 13:44 Biblen, præsterne og gud
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Efterhånden som det er gået op for enhver at den såkaldte gud, selv af præster ikke regnes som et menneskelignende væsen, selvom det påstås at vi er skabte i hans billede, så forhåbentlig er det også løgn.
Disse præster ihverfald mange af dem råber nu op, hvor de er blevet "dømt" til at forrete vielse mennesker af samme køn med samme ritualer som heteroseksuelle i deres kirker, de påstår at det står i biblen at gud ikke vil tillade mennesker af samme køn at blive gift, nuvel vi ved forhåbentlig alle, at biblen intet har med en gud at gøre, han kan ikke siges at have skrevet den, endsige dikteret den, havde han så det, kunne han jo klandres for ikke at have skabt sine mennesker ordentlig siden nogle er skabt lidt forskelligt rent seksuelt.

Og alle ved jo også efterhånden at vi er opstået af intet-rent tilfældigt, langsomt og sikkert efter at jordkloden har eksisteret i flere mia. år, for hvormange tvivler på C.Darwin idag, selv paven som ikke har mange brikker at flytte rundt på, har godkendt dette delvis.

Men så der der alle tvivlerne, som stadig ikke rigtigt ved hvad de tror på, såsom Hanskrist der ihærdigt prøver at overbevise sig selv med side op og side ned af Paulus, Tillich m.fl, og Arne der heller ikke rigtigt ved hvad han skal tro på, han er ikke troende meeen alligevel har han en tendens til at falde i troens faldgruber, samt alle de andre troende der i den grad tvivler på hvad der er den "sande" tro.

At biblen er rent menneske skabt kan der vist ikke være nogen tvivl om, selvom der er dem, der sikkert vil påstå, at biblens ord kommer fra en Jesus, som har talt med en gud, atter noget nonsens, Jesus var muligvis en mand som ville gøre sig bemærket, hvis han da i det hele taget har levet og mon dog han har kunne tale med en frit i luften svævende fis i en hornlygte, det nærmeste jeg kommer en gud, nej vel kunne han ej, så alt er opdigtet enten af denne psykopat eller af andre psykopater mange år senere, og da tvivlen gerne kommer de anklagede tilgode må vi finde os i dette sludder mange år endnu.

Og jeg forstår ikke at disse mennesker vil nedværdige sig til at blive gifte i en kirke, som i den grad gør nar af dem, men somsagt de troendes veje er uforudsigelige, just ikke fornuftige.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11685 - 24/11/2011 15:51 Re: Biblen, præsterne og gud [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jo, jeg må indrømme, at jeg også morer mig over det store postyr i den danske folkekirke, som har besvær med sit indhold, der samtidig helst skal harmonere med medlemmernes ønsker.

Denne kirkes religiøse indhold er jo temmelig diffust, idet den enkelte præst indenfor meget vide rammer selv kan bestemme det (uden at spørge menighedsrådet).

Men når mennesker alligevel søger folkekirken til personlige større begivenheder (dåb, konfirmation, bryllup og begravelse), er det jo nok fortrinsvis fordi kirkerne med deres udstyr og personale er særdeles velegnede til at huse sådanne højtideligheder, mens alternativet forekommer lidt pauvert (kulturkristendom).

Man kan vel sige, at så gør denne institution dog nytte - også ud over at betjene de inderligt troende.

Jeg er lidt overrasket over, at du fastholder:
Citat:
Og alle ved jo også efterhånden at vi er opstået af intet-rent tilfældigt ..
Det er jo ellers noget, som rationalistiske ateister ikke synes at have lyst til at drøfte, ja, de hævder jo ofte, at emnet er uden interesse - endskønt milliarder af mennesker er knyttet til religioner, der netop bl.a. fokuserer herpå med deres skabelsesberetninger.

For mig er dette emne også væsentligt - uanset at jeg hverken "køber" de religiøse eller de ateistiske forklaringer smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (24/11/2011 15:52)
Top Svar Citer
#11696 - 30/11/2011 11:52 Re: Biblen, præsterne og gud [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

”Og jeg forstår ikke at disse mennesker vil nedværdige sig til at blive gifte i en kirke, som i den grad gør nar af dem, men som sagt de troendes veje er uforudsigelige, just ikke fornuftige”.

- Ja, tænk at vise den kirke der gennem århundreder praktiserede de mest afskyelige former for underkastelse af mennesket som et skyldbetynget og usselt individ respekt! Men det er vel skylden der nu driver dem i knæ foran guden, der ikke alene holder øje med deres seksuelle formåen men nu også forpligtes til at forpagte deres kærlighedsliv, trods denne kirkes ”ydmyge” traditioner.
Homoseksuelle ka’ m.a.o. nu vies med dispensation fra Helles ”kickstarter” i en kirke med embedsmænd der livligt diskuterer De homoseksuelles værdighed – naturligvis i samråd med lige så begavede popjournalister hist og pist. Som kirkebøsse m/k betragtet, anses det åbenbart som et socialt fremskridt at inkluderes i et fællesskab med sådanne typer – tillykke herfra også..;)

”Men så der der alle tvivlerne, som stadig ikke rigtigt ved hvad de tror på, såsom Hanskrist der ihærdigt prøver at overbevise sig selv med side op og side ned af Paulus, Tillich m.fl, og Arne der heller ikke rigtigt ved hvad han skal tro på, han er ikke troende meeen alligevel har han en tendens til at falde i troens faldgruber, samt alle de andre troende der i den grad tvivler på hvad der er den "sande" tro”.

- Hanses idéer om den ”freudiansk-marxistiske” brevskriver er jo næsten lige så seksuelt frigørende som Arnes guddommelige ”metafysik” er en erkendelsesteoretisk tilgang til naturen – en sjov form for ”økosofi” sidstnævnte sværmer om, at han sku’ blive natur-lig, bare fordi han udvisker begrebet ”jeg” og erstatter det med ”gud”…;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#11697 - 30/11/2011 19:29 Re: Biblen, præsterne og gud [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Simon.

Og mere sjovt er det at se de troende her på debatten fare i flæsket på hinanden, under beskyldninger om, at det er en forkert gud de har kastet deres øjne på, men lad dem så endelig slagte hinanden, det har de troende til alle tider været extremt gode til, og de er da endnu værre mod hinanden end vi ateister er mod dem.

Jeg morer mig godt over deres forsøg på, at være den mest korrekte gudetilbeder, at de så også i den grad udstiller deres mangel på et sexliv, gør dem endnu mere latterlige i mine øjne.

Hanskrist lever hele sit liv på andres "bedrifter" selvom han mener han er den største "tænker" af dem alle, ja man skal ikke sætte sit lys under en skæppe og det gør han da heller ikke.

mvh treram
Top Svar Citer
#11699 - 01/12/2011 18:49 Re: Biblen, præsterne og gud [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram..

”Jeg morer mig godt over deres forsøg på, at være den mest korrekte gudetilbeder, at de så også i den grad udstiller deres mangel på et sexliv, gør dem endnu mere latterlige i mine øjne”.

- Måske du dér fandt forklaringen i det ejendommelige ved denne rørende trang til at flette gudetroen ind i fx en freudiansk ell. en østerlandsk arbejdshypotese – læs: der er nok en guddommelig mening med at man ikke får sex, hvorfor sex nok er et metafysisk fænomen der idet mindste på den måde ka’ gi’ lidt social pondus…
Mange kristne har jo stadig utrolig travlt med at ophøje naturlige (men ikke særlig romantiske) seksuelle drifter til noget ganske særligt guddommeligt – du ved, ligesom når Arne fortvivlet forsøger at vende sin egen mening om livet på hovedet, for at få den til at fremstå som om livet selv havde udtrykt hans mening, da vender på samme måde også Hans tingene på hovedet, og hiver såmænd gerne beskrivelser han skimmer her og dér ud af deres rette kontekst og forputter dem siden i meninger og hensigter (der intet har at gøre med Freuds intentioner og arbejde) som han godt ka’ lide.
Når livet eller biologien ikke selv tilbyder idéer man godt kan lide, da må man i kærlighedens tjeneste selv overføre gudetroen på livet, naturen eller biologien. At metoden bliver uredelig betyder ikke så meget, man kan alternativt altid forklare det man synes lyder pragtfuldt ud i det ukendte, for på den måde at undslippe de rationelt tænkende, empiriske kløer..;)

Når man som troende derfor gør sex og kærlighed til religion, da kan man jo på en måde godt sige at man som troende både får lidt puttegris på køkkenbordet og på alteret – ligesom man såmænd godt ka’ sige, at prostituerede faktisk bare indfører kunderne i den guddommelige tros tjeneste osv. Der er ingen grænser for hvordan man med lidt poetisk fantasi ka’ få livet til at se ud, ved du nok.

”Og mere sjovt er det at se de troende her på debatten fare i flæsket på hinanden, under beskyldninger om, at det er en forkert gud de har kastet deres øjne på”.

- Ja, ateister eller anti-theister har nærmest pause – eller måske er Danmarks samlede antal troende kristne nu samlet til højmesse på religion.dk, jeg synes Arne & Co. er påfaldende tavs? ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk