annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658108
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380145
Et andet syn 1989546
Jesu ord 1522428
Åndelig Føde 1514473
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 37 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 36 37 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11623 - 02/11/2011 13:07 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej Treram,
Ser først nu, dit svar ... men mit til dig må vist kunne dækkes i mit svar til Simon. smiler ...

Tænker, at det er en utrolig spændende tid, vi lever i. ... I går var jeg på besøg hos en veninde, som viste mig et billede, hun havde købt fornylig. ...

Billedet blev malet af en brasiliansk mand, som er medie for afdøde verdensberømte kunstmalere. ...

Han har malet 30.000 billeder - processen kan følges på you tube, og min veninde sagde, at der var en helt magisk stemning i rummet, efterhånden som malerierne blev malet i løbet af få minutter for hvert enkelt. ...

Billederne blev bortauktioneret og pengene ubeskåret givet til brasilianske gadebørn.

Min venindes billede var malet gennem mediet af Renoir, og det var i helt samme stil som de, jeg selv har set i origal udførelse i Paris. ...

Har det interesse, kan man jo kigge på florencio.dk og evt. på you tube. ...

Det var vist et lille sidespring, men at hjerte og forstand er med i det, der her præsteres, er JEG ikke i tvivl om. ...

Er så bare lidt nysgerrig efter at vide, om du og Simon evt. kan finde en "fornuftig"/"rationel" forklaring på det her skitserede fænomen??

m.v.h.
Zenia


Top Svar Citer
#11624 - 02/11/2011 13:11 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

nb: Treram:

Hvis du har interesse i det omtalte omkring hjertets intelligens, henvises du til bogen, som i starten netop fortæller om disse forsøg, som underbygger hjertets mange egenskaber bl.a. det med, at det skulle være i besiddelse af hjerneceller.

Løber igen.
Zenia
Top Svar Citer
#11625 - 02/11/2011 14:03 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Zenia..

"Husker fra bogen, at videnskabsmændene havde et nyt udtryk for hjertet, nemlig heartbrain, og det var netop funderet i de us., de havde gjort".

- Ah javel, jamen det kan være en stor fordel med en god hukommelse, "heartache" skyldes hjertet der husker kærlighedens smerte osv. Flytter Margit i næste bog hukommelsesceller ned i tæerne, da vil dine fødder med fordel være istand til selv at huske hvor de skal hen, those happy feet...;)

http://www.bog-mystik.dk/default.asp?Action=Details&Item=5214

mvh
Simon
Top Svar Citer
#11626 - 02/11/2011 14:50 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Zenia..

"Billedet blev malet af en brasiliansk mand, som er medie for afdøde verdensberømte kunstmalere".

- Der er intet usædvanligt i at se også "kunstnere" lukrere på tidligere kunstnere - fx. ved at beskrive sig som et "medium" osv. De er ikke ved eget navn istand til at frembringe noget der kan sælge, og hvad ligger bedre for end at fuppe godtroende mennesker deres penge?
På den måde franarres godtroende mennesker der synes mystik er spændende overalt deres penge i kraft af historier de godt ka' lide - fx. under foregivende af, at pengene går til gode formål m.m. En gut som Master Fatmand præsterede nøjagtig det samme..;)

Verden er fuld af fupmagere og mennesker der efter at være blevet fuppet, ikke er meget for at indrømme de blev taget ved næsen. Før i tiden var de såkaldt "alternative messer" fyldt med batikklædte mystikere, der vimsede rundt og bildte potentielle købere alverdens røverhistorier på ærmet. Det er bare business as usual Zenia, de sælger historier heltpå linie med Margit der fantaserer hjernen ned i hjertet.

Den slags bryder du dig måske ikke rigtig om at få at vide, men det er faktisk skandaløst når mennesker under foregivende af at hjælpe medmennesker i krise, ret beset kun er interesseret i deres penge. Omvendt ku' man sige, at folk der ikke er i krise og som bare gerne betaler for oplevelser med mystik de synes er spændende, er en ufarlig legeplads, al den tid man altså stadig er istand til at skelne fantasi fra virkelighed.

mvh
Simon

P.s: det er en rigtig fin idé med bog- og musiktips..;)
Top Svar Citer
#11630 - 02/11/2011 17:39 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

Øv øv og atter Øv Simon - du taler om noget, du ikke har den fjerneste erfaring med. ... Det ville bare interessere mig at vide, om du har været inde på youtube og se processen med Florencio Anton? Åh nej, det tør du nok ikke, for sæt nu, dit verdensbillede blev forstyrret. ... smiler

Orker ikke at "snakke" mere med dig.

Hav det godt, selvom det da ind imellem må være svært at se verden med SÅ negative øjne.

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
annonce
Side 32 af 37 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 36 37 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk