annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
0 registrerede 273 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12019 - 15/01/2012 12:50 Re: Hjertets fred og forvandling [Re: Arne Thomsen]
Thomas
Uregistreret

Citat:
Nu er andre synspunkter end ens egne jo altid en udfordring, som kan fungere på mange forskellige måder.
Hvordan udholder man, at andre mener noget andet end man selv gør?
Skal de belæres om, at de tager fejl?
Kan det bruges til at ransage egne synspunkter?'
Kan det åbne hidtil ikke sete perspektiver?
Der er frit valg på alle hylder


Det er nogle spændende overvejelser!

Gennem meditation har jeg lært, hvor illusive mange tanker og forestillinger kan være. Selv ens egne intentioner kan vise sig at være anderledes, end man har bildt sig selv ind. Det er i hvert fald en af de selvindsigter, jeg får gennem meditation. Måske er der tale om noget almenmenneskeligt.

Når jeg spekulerer over - i en given situation - hvad der er det rigtige at gøre, så bruger jeg gerne Jesu ord som "målestok" eller "spejl". For de ord runger så dybt i min sjæl af "rigtighed" ... bare jeg var bedre til at handle på dem.

I forhold til debatten her, så inspireres jeg nu og da på den måde, at andres ord kan "ramme" mig og give "sandhedens genklang" i mig. Det er en vidunderlig oplevelse.

Citat:
Her har dine idéer været inspirerende for mig, når jeg står i den situation, hvor jeg har lyst til at "svare igen" på et aggressivt indlæg.
Hvis der ikke er udsigt til inspiration, hvorfor så overhovedet spilde tid på det?
Ja, men skal en provokation have lov at blive stående - uimodsagt?
Ja, lad den bare stå og "visne i vinden", fik du mig til at indse


Det er jeg glad for smiler
Jeg er ganske ung. Alligevel synes jeg, at jeg har brugt alt for mange år på at besvare aggressive og usaglige indlæg og mennesker, der enten angriber personen frem for bolden, eller som bryster sig af "videnskabelighed" uden at have den ringeste "akademiske tone" i livet.

Og jeg havde i noget tid tænkt på at stoppe med at besvare deres indlæg. Og da du så opfordrede mig til det, så gjorde jeg det - og har holdt ved det lige siden smiler

Citat:
Lige nu - for mig - er verdens mirakuløse væren en kilde, der er vidunderlig at drikke af - resten er detaljer


Hvor er det dog vidunderligt. Netop disse ord er som de ord, jeg nævnte ovenstående ... nogle der "rammer plet" i mig. Det føles så skønt!

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#12020 - 17/01/2012 14:43 Re: Hjertets fred og forvandling [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Hej Thomas.

Det overrasker dig jo nok ikke, at dine ord er en fryd for mig.

At verdens mirakuløse væren er en kilde, der er vidunderlig at drikke af - det, indser jeg nu, rammer også mig mere præcist, end jeg først rigtig var klar over.

Dét at man frit kan fabulere her på Trosfrihed.dk, det er en gave, synes jeg.
For mig har det i hvert fald betydet en "vandring", der startede, da jeg første gang blev "ramt" af budskaberne fra en Ikón, og hvor jeg på et senere tidspunkt - også foran Ikónen - fik erkendelse af, at dogmer kun er en slags "nyttige kulisser" (Underligt at man skal "lære" dét i mødet med en Ikón, der jo på den måde nærmest afskaffer sig selv smiler ).

Det overflødiggjorde så for mig al snak om teisme-ateisme (som noget uvæsentligt "kulissesnak"), og tilbage i kristendommen stod så for mig det dobbelte (tredobbelte?) kærlighedsbudskab: Gud og Næsten (som dig selv).

Her står ordet GUD for mig, som Verdens Væren (og årsagen bagved, hvis der er en) og ordet Næsten, som mine nærmeste, alle mennesker, alle skabninger, alt på denne jord.

Det at verden eksisterer, det er jo en selvfølge i dagligdagen, hvor vi kæmper for at få tilfredsstillet vore livsnødvendige behov (samt alle de overflødige blinker ), men når vi i enkelte øjeblikke ikke har travlt med at bruge verden - så er muligheden der jo for at undre sig, og glæde sig, over dét, at al ting ER.

Det kan selv et halvvoksent barn indse, tror jeg, men oftest - for nogle måske altid - har vi så travlt med "vores eget", at vi ikke får øje på verdens ufattelige væren.

Her hjalp du mig, trosfrihed.dk smiler
(Og de, der ikke ka' holde ud at læse, hvad jeg skriver, ka' jo bare la' være blinker )

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/01/2012 14:44)
Top Svar Citer
#12245 - 15/02/2012 14:10 Re: Hjertets fred og forvandling [Re: Anonym]
Thomas
Uregistreret

Kære alle,

Ville Trosfrihed ikke være et smukt sted, hvis vi hver især kunne komme til hinanden med vores svagheder ... og her, hos hinanden, blive varmet og opbygget?

I stedet har vi skabt en kampplads. Det er ikke en kampplads i sig selv - det er blot en debatportal. Men VI har SKABT - og skaber kontinuerligt - en kampplads, hvor vi skjuler vores svagheder, hævder os selv og nedbryder hinanden.

- Denne uværdige "sport" fortsætter dagligt og har gjort det i mange år. Den dyrkes både i indlæggene og i chatten.

Hvis I også har en smuk vision for Trosfrihed, så ønsker jeg, at I vil komme med nogle bud på, hvad vi kan gøre for at gøre dette til et smukt og berigende sted. En frodig have hvor vi kan plukke af hinandens frugter til et opbyggende liv.

Vi kan måske gøre noget helt konkret - give nogle absolut konkrete bud som kan udleves nu og her - for at skabe et smukt og fredfyldt sted.

Kærlig hilsen
Thomas
Top Svar Citer
#12246 - 15/02/2012 14:28 Re: Hjertets fred og forvandling [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Advarsel!!!

Som debattens ubestridt største hykler og værste smædeskriver med stribevis af pseudonymer såsom "Sandheden" og "Visdommen" og "professoren" m.fl. bag sig plus en lang række hadeindlæg uden underskrift, bør ingen tage Thomas opfordringer alvorligt. Hans primitive pubertets"humor" og forsøg på at skabe splid i alle de debatter, han har deltaget i, har gjort ham upopulær overalt, bortset fra de naive sjæle, som han med billig smiger kan trække rundt ved næsen.

Debatter er til for at meninger kan brydes, så vi kan blive klogere på hinanden. Fredfyldte gensidige rose-debatter er ligegyldige og lider døden på grund af manglende interesse.

Du vælger selv, om du vil være seriøs debattør eller et af de klokkefår, som Thomas morer sig med at dirigere med.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#12247 - 15/02/2012 14:34 Re: Hjertets fred og forvandling [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
vær selv den forandring du ønsker at se i verden
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 10 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Seks anholdt for røveri, bedrageri og t..
18/04/2024 17:26
Festival fik sjældent underskud: 'Selvf..
18/04/2024 17:00
USA og Storbritannien indfører sanktion..
18/04/2024 16:59
Nyheder fra Religion.dk