annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
0 registrerede 294 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 37 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 36 37 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11603 - 30/10/2011 17:02 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

smiler
Top Svar Citer
#11604 - 30/10/2011 17:36 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
RoseMarie Offline
bor her
Registeret: 02/05/2009
Indlæg: 1157
Kære Zenia

Jeg har lige netop nu i dette øjeblik via netradio hørt dagens prædiken i Radiogudstjenesten ... Lyt til den, den er en gave til dig engel ... og en tak til dig fra mig for dine små skønne fortællinger smiler

http://www.dr.dk/P1/Radiogudstjenesten/udsendelser/2011/10/24094911.htm

... også tak for din fortælling om Medjurgorje. Jeg vil finde den hjemmeside, du henviser til og læse lidt mere ... ja, en sand Mariafan er jeg jo, hende render jeg ikke sådan lige fra ... ler

SøndagsKNUS fra RoseMarie
Top Svar Citer
#11605 - 30/10/2011 18:22 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: RoseMarie]
Anonym
Uregistreret

Tak RoseMarie - det blev jeg da rigtig glad for. ...
Vil lytte til gudstjenesten, du anbefaler ...
Måske vil du finde siden www.Medjugorje.dk mere interessant.

k.h.
Zenia
Top Svar Citer
#11606 - 30/10/2011 18:39 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Zenia.
Nu kan jeg ikke rigtigt svare på Simons vegne, men jeg kan på mine egne veje svare at jeg er sikker på, at jeg ved intet mirakel endnu er blevet videnskabeligt godkendt, og ved at det er de troende fuldstandigt ligeglade med, man skal sandelig ikke ødelægge deres illusioner.

Som tidligere sagt har jeg stået ved gravkammeret i Jerusalem, ved fødselskirken i Bethlehem og ved Golgatha, gået via Dolorosa og intet mirakel udfoldede sig for mine øjne hverken første eller anden gang, ikke fordi jeg havde forventet det og blev derfor ikke skuffet.

Men mange af mine medvandrerne så da ud som de havde set spøgelser, hvilket nok kræver en særlig mentalitet, som kun de troende er i besiddelse af.

Desværre var det ikke på opstandelsesdagen jeg stod ved gravkammeret, som efter sigende skulle være indhyllet i blålys og kun på denne dag og ånden der laver dette blålys må så være i besiddelse af en ny kalender hvert år, for det er jo aldrig på samme dag og der er endnu ikke givet tilladelse til at man må foretage en videnskabelig undersøgelse af "fænomemet"-fuppet, det er jo en indbringende indtægtskilde, der nødigt skulle afsløres.

At mennesker med en tro på et ophøjet væsen kan sikkert få hallucinationer og se og høre ting vi andre fornuftige mennesker ikke kan, ligesom pigerne i Medjugorje, som måtte insistere på at de talte sandt, med livet som indsats.

Jo een af pigerne er død af kræft for nogle år siden, læste jeg et sted ?? for et par år siden, det skulle være ganske sandt. Og det hjalp så ikke noget at ham munken blev "sat" til at passe på dem.

Jeg læste skam alt det pigerne oplevede for år tilbage, så jeg taler ikke om noget jeg ikke har undersøgt, men må så sige at jeg tror på at det var løgnehistorier, som andre også mente det var, men troen fik overtaget og ikke fornuften, men det sker vist også yderst sjældent for de troende.

Jeg er så glad for, at du kan forstå, at fornuftige mennesker må tage afstand fra sådanne historier.

Men der sikkert penge i historien så det er bare at holde fast på den, det hjælper på turiststrømmen.

Angående din mening om et nyt hjerte forundrer det mig ikke, men tror du bliver snydt "deroppe".

Og et hjerte med hjerneceller lyder godt nok lidt søgt, kunne godt lide at vide hvilken religion de læger er tilsluttet, hjertet får sine impulser til at slå(pumpe)fra hjernen, eller fra en pacemaker, hvis hjernen ikke giver de rette impulser, det ved enhver, jeg har selv rendt rundt med 2 ledninger fastgjort på mit hjerte i 4 dage efter en bypass operation, så man hurtigt kunne sætte en pacemaker til de ledninger der strittede ud ved mit kraveben, hvis jeg fik hjerteflimmer.

Og så havde vi en rigtig hjemmesøndag med efterårsvejr, snusk og rusk her i Skåne.



_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11607 - 30/10/2011 19:31 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Kære Treram:

Nu er min opgave jo ikke at overbevise dig eller nogen anden, så det vil jeg fornuftigvis (!) afholde mig fra. ...

Hvor meget du har undersøgt omkring Medjugorje begivenhederne ved jeg jo ikke, men TROR ikke, du helt har holdt dig a jour, når du hævdede, at seerne var døde?

Men lad det nu bare ligge, og fred være med det. smiler

Så egentlig ikke mere udover din bemærkning omkring det med "penge i historien" i Medjugorje. ... Det er - husker jeg fra besøget dernede - netop noget, som indbyggerne gang på gang fra kirken blev advaret imod : Altså faren for at komme til at dyrke grådigheden. ... Selvfølgelig var der en alvorlig risiko, idet fattigdommen var stor blandt den almindelige befolkning....


Efter egen vurdering så det imidlertid ud til, at det var de ikke-troende, som havde de største problemer med at styre grådigheden, mens de troende advarede hinanden til stadighed om denne fare. ... ...

Ikke mere i denne omgang udover tak til RoseMarie for en henvisning til Radio-Gudstjenesten, som en gang mere understregede overfor mig, at hjertet ikke kun ér en muskel. ...

Til allersidst blot dette til dig Treram:

En af vore allerbedste venner, som var og blev ateist, havde to gange alvorligt hjerteanfald. ...

Efter det første sagde han, at han ikke kunne sige, at han var blevet troende af sin oplevelse, men derimod kunne han fortælle, at han aldrig ville være bange for at dø, når det engang skulle ske. ...

Flere år efter gentog hans hjertestop sig, og kun det, at han arbejdede på Danfoss, som havde ambulance på stedet, reddede ham. ...

Efter denne oplevelse, talte vi ofte om, hvad der mon var "på den anden side", og hver gang udtrykte han sin tvivl. ...

Da han en sidste gang måtte afsted med hjerteambulancen, fortalte hans kone os, at hans sidste ord var: Åh GUD. ...

Hans kone var japaner - født buddhist - men de mange år, som hun levede med sin danske ægtemand i Danmark havde gjort, at hun havde lagt sin tro helt på hylden. ...

Efter mandens død, faldt hun ned i et sort hul. Der var ingen børn i ægteskabet, og familien kunne ikke hjælpe. ... Først, da hun genfandt sin barnetro, ophørte hun med at tale om, at hun kun tænkte på at følge efter sin mand. ...

Tja, sådan er der så meget i et menneskeliv. ...


k.h.
Zenia


Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 37 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 36 37 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk