annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 37 < 1 2 3 4 5 ... 36 37 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11460 - 11/10/2011 09:10 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Du besøgte Theresienstadt, du følte nok ingen hellig kraft der, fordi Theresienstadt og lign. steder er jo netop et bevis på at der ingen gud findes i denne både skønne og grusomme verden.
Havde der været en kærlig ansvarsfuld gud som de kristne hårdnakket påstår der findes, er det utroligt at denne kunne lade milioner af uskyldige mennesker blive udryddet af naziregimet, uden at løfte en finger.
Vi må nok konstatere at guder er noget der kun findes i menneskets fantasi og som de tror kan udrette mirakler.
Ingen mirakler er endnu bevist rent videnskabeligt, der er udlovet kæmpebeløb til dem der kan bevise et mirakel, men endnu er ingen penge udbetalt.


_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11461 - 11/10/2011 09:24 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Jamen kære Treram - når du tror, har du intet behov for at se et mirakel. ... Når du ikke tror, er intet mirakel bevis nok. ...

Jeg TROR på, at den glade unge mor, som jeg heldigvs også så komme trillende med sin dejlige, lille baby i klapvogn den dag i Theresienstadt ér med til at løfte energien i det forfærdelige område. ...

Ved, at det som skete ikke er med i Guds Plan, men udelukkende kan tillægges menneskets handlinger. ...

k.h.
Zenia
Top Svar Citer
#11462 - 11/10/2011 10:24 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Zenia.
Det der skete var ikke med i guds plan, jamen har denne da en plan? og har han(hun) en sådan, kan det ikke siges at være en plan om retfærdighed i verden overhovedet.

Og da jeres gud desuden skal styre trillioner af planeter og stjerner hver dag, udvikle nye stjerner, holde dem på plads i universet, slukke gamle udbrændte stjerner og samtidig prøve at befolke nogle af dem, bl.a. som her på vor lille jordplanet, har denne gud da enormt meget at gøre og har da ikke tid til at tage sig af hver enkle menneske og det er så ligemeget om man ber eller ikke.
Og de troende tror fuldt og fast at guden lytter til hver enkelt der opløfter sine bønner til ham, ærlig talt hvor dum har man lov til at være ???.

"Når du tror , har du intet behov for at se et mirakel" men hvorfor skal alle så absolut hen der, hvor det påstås der er sket et mirakel ??. Er det ikke et håb om at muligvis endnu et mirakel vil finde sted?.

Jeg har selv været i Theresienstadt mange gange - kørt igennem, det er en by stadig mærket af de uhyggelige begivenheder.

Jeg undskylder at jeg ikke kan respektere de troende og deres tro om det så er protestanter, katolikker, muslimer, buddhister o.s.v. men fra jeg var bare 12 år har jeg været meget skeptisk angående en tro på en gud, jeg kunne ikke se jeg havde behov for hjælp fra en sådan, jeg troede ikke en døjt på alle vrøvlehistorierne religionslærerne på den tid (1946-51) prøvede at pådutte os, hvilket gav sig udslag i en masse kontroverser med dem og ture til rektor som tog det meget sindigt.
Blev meget mod min vilje konfirmeret, skulkede fra konfirmationsforberedelserne, men med hjælp af en god kasse cigarer fik min mor desværre overtalt præsten til at alligevel konfirmere mig, så du kan nok se at helligånden har aldrig været over mig og jeg klarer mig meget fint alligevel, nok bedre end hvis jeg var besat af helligånden, til at sætte restriktioner for mit liv og tak for det.

Jeg "tror" så mere på the Big Bang og videnskabens evne til at finde ud af hvad der virkelig skete med universets start.
For mig ser det ud til at de troende helt overser de videnskabelige landvindinger, men der kommer en dag hvor de må indrømme at de tog fejl, selvom det nok vil gøre ondt at miste sin umenneskelige "gud".

Kan du have en god dag.



Redigeret af treram (11/10/2011 10:26)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11463 - 11/10/2011 21:02 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Tak Treram for dine tanker her. ...

Hvorfor jeg har behov for at tage på pilgrimsfærd?

Et godt spørgsmål, som ikke kan besvares med fornuften. ...

Fornuft er en god ting, men når den fylder altfor meget, er det min oplevelse, at den blokerer for både indsigter og intuition ... så måske er det derfor, vi ikke helt er på samme bølgelængde. ...

I hvert fald bliver jeg dig svar skyldig, hvis og når du kun vil bruge fornuftens sende- og modtageområde. smiler

Jeg har da stor respekt for videnskabelige landvindinger, som du kalder dem, og jeg ser da slet ikke nogen hindring i både at tro på videnskaben OG tro på Gud. ...

De 5 kendte sanser, som mennesket indtil nu har betjent sig af, har da ført os et stykke af VEJEN, men - som jeg er skruet sammen - tror jeg da kun på en bedre og smukkere verden, når vi begynder at betjene os af de "nye" sanser, som udelukkende "fornuftige" mennesker vel indtil nu ikke har haft så megen sympati for. ...

Din profeti om fremtiden har jeg egentlig kun denne kommentar til: At lægge troen på en umenneskelig Gud bort til fordel for en alkærlig én af slagsen - har været det bedste, som er sket i mit liv. ...

Det var en helt skøn dag, så tak for dit ønske ... ønsker også dig en dejlig aften.

Zenia

Top Svar Citer
#11464 - 12/10/2011 11:47 Re: Denne her gjorde indtryk på mig ... [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Zenia..

"Hvorfor jeg har behov for at tage på pilgrimsfærd? Et godt spørgsmål, som ikke kan besvares med fornuften".

- Hvorfor forklarer du så ikke behovet for pilgrimsaktivitet som det nu udtrykker sig for dig, noget må jo anspore dig, ikke sandt?

"De 5 kendte sanser, som mennesket indtil nu har betjent sig af, har da ført os et stykke af VEJEN, men - som jeg er skruet sammen - tror jeg da kun på en bedre og smukkere verden, når vi begynder at betjene os af de "nye" sanser, som udelukkende "fornuftige" mennesker vel indtil nu ikke har haft så megen sympati for".

- Vi har alle intuition, kan drømme og forestille os en hel masse.
Men forestil dig nu engang situationen, at du var omgivet af lutter mennesker der kun forholdt sig til verden omkring dem som de drømte om at den kunne se ud, ja at de kun kommunikerede deres små drømme om verden som den ikke er. Ville du mons tro føle dig beriget i en sådan art af social omgangsform?

Kan du slet ikke forstå nødvendigheden af at forklare verden omkring os som den faktisk udtrykker og viser sig for os, nødvendigheden af at skabe realistiske verdensbilleder, der gør det muligt for os at forstå hvordan tingene hænger sammen, for muligvis på den grund at realisere fællesskaber og udviklingsformer vi måtte ønske os og have behov for?

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 37 < 1 2 3 4 5 ... 36 37 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk