annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11206 - 28/07/2011 21:38 Når man flytter til et andet land
Dorte Offline
ny
Registeret: 13/07/2011
Indlæg: 5
Hvad er forummets mening vedr. at modtage mennesker af anden etnisk herkomst i Danmark. Er der forskel på at modtage mennesker fra f.eks. Somalia eller Polen eller fra mellemøsten etc.

Min holding er, at når man vælger, at flytte/flygte til et andet land, må man gøre ALT hvad man kan for at lære landets sprog, lære dets kultur at kende. Uanset hvor man er fra i verden.

Nogle indvandrere ønsker at blive integreret.

Men andre ønsker at klage over hvor en sølle behandling de får i det danske system.

Desværre er der også mange danskere der bare forlanger i hovede og røv af det danske samfund (dvs. alle der betaler skat).

Skal vi finde os i "snyltere"?

Hvordan finder vi dem der virkelig har brug for hjælp?

"Vores system i Danmark" kan slet ikke finde ud af at give hjælp til dem der virkelig trænger. De giver hjælp til dem der klager mest og "sylrer" i en uendelighed.

Dem der virkelig har brug for hjælp og bruger deres styrke, får ingen hjælp. De kæmper til sidste blodsdråbe, men bliver negligeret fordi de viser deres sidste styrke.

Til sidst går de ned, og får ingen hjælp, f.eks. kræftpatienter.

Jeg vil gerne hjælpe alle der er i nød. Men er det ikke på tide vi tager hånd om dem i vores land der virkelig har brug for hjælp, og dropper de enorme summer vi sender i nødhjælp til andre lande.

Tænk på hvor mange penge vi kunne bruge på vores skoler og uddannelsescentre i stedet for at pøse penge ud på nytteløse projekter i udlandet.

Er det ikke på tide vi almindelige mennesker tager magten til os og ikke overlader beslutningerne til vores mere eller mindre uduelige politikere?

Alexander

Top Svar Citer
#11207 - 29/07/2011 02:41 Re: Når man flytter til et andet land [Re: Dorte]
Anonym
Uregistreret

Danmark har brug for alle kan bidrage til vælfærdssamfundet. Derfor er analfabeter ikke godt for samfundsøkonomien.

Med hensyn til nødhjælp så er det da udmærket at danida udfører projekter som f.eks giver folk rent drikkevand, eller prøver at bygge skoler. Man kunne få den tanke, at nødhjælp er med til at holde folk i deres egne lande .Så betragt nødhjælp som en slags bod for at de fattige bliver hvor de er.

/Bent
Top Svar Citer
#11210 - 30/07/2011 06:30 Re: Når man flytter til et andet land [Re: Dorte]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Dorte.

Og tænk på hvormange penge der gives til en hensygnende folkekirke, penge der kunne gøre godt i syge, ældreforsorgen og uddannelsessystemet, her tænker jeg ikke på selve kirkeskatten,men de penge staten/vi betaler til biskoppernes, præsternes løn, pensioner, til orgelskoler, til Grønlands og Færøernes kirker o.s.v.mange miliarder, der efter min mening er det rene spild.

Ventetider på hospitalerne kunne nedsættes så mange liv kunne reddes, hvis der blev delegeret nogle af disse penge til sygehusvæsenet.
Ældre der har behov for det, kunne få en mere human pleje og hjælp i hverdagen.
Jo tiden er moden til at skille kirke og stat, så må folketossekirken lære at stå på egne ben og de der ønsker ar deltage må så have penge op ad lommen, så må vi se hvormange der egentlig er religiøse.
Kirkerne kan så sælges til højestbydende, ikke fordi de er brugbare til ret meget, de er næsten umulige at opvarme og det er ihvertfald meget dyrt, men noget fornuftigt må de kunne bruge til.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#11212 - 30/07/2011 15:40 Re: Når man flytter til et andet land [Re: treram]
Dorte Offline
ny
Registeret: 13/07/2011
Indlæg: 5
Hej tretram

Tænk på alle de penge der bliver brugt,når EU flytter hvert halve år.

Tænk på alle de penge man pludselig kan give til et eller andet projekt. Hvor kommer de penge fra?

Samtidig med, at vi skal 'spare' på 'alt'. Unge kan ikke få uddannelse.

Folkeskolen giver ikke særlig god undervisning.(Det ved jeg, fordi jeg stadig har børn i folkeskolen). Undervisningen er stort set som i middelalderen. Dengang var der selvfølgelig ikke 'skoler' til.

Mine forældre gik kun i skole hveranden dag. Rent grundlæggende er det vel den eneste forskel på folkeskolen idag og dengang. Mine søskende gik også i skole om lørdagen. (Til information: jeg er født i 1964).

Nu SKAL man gå i skole HVER dag, og hvis man 'vover' at holde ferie udenfor skolernes officielle ferie, skal man stå 'skoleret' overfor inspektøren

Når de unge mennesker er 'skoletrætte', er det forældrenes fejl.

NEJ det er en stor løgn. Det er skolesystemet, der slet ikke har tilpasset sig de behov vores unge mennesker/børn har idag.

Arbejdsløse bliver pisket, og der bliver brugt uanede summer på at aktivere dem. 'Systemet' formår ikke at forandre sig. Dvs. politikerne 'lever' stadig i en 'gammel fortid', og kan åbenbart ikke se behov for at ændre holdning.

Ældre mennesker kan ikke engang blive vasket i røven regelmæssigt. Bare én gang i ugen. Højst.

Universiteterne mister penge, så vores kommende genereration ikke får ordentlig undervisning.

Skal jeg blive ved?

Hvad har vi tænkt os at gøre ved de nuværende forhold for at komme videre?

Dorte
Top Svar Citer
#11213 - 31/07/2011 09:13 Re: Når man flytter til et andet land [Re: Dorte]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Dorte (eller Alexander, som du underskrev dig i dit første indlæg).

Du skriver:
Citat:
Hvad har vi tænkt os at gøre ved de nuværende forhold for at komme videre?

Når du skriver "vi", må det vel være samfundet som helhed, du tænker på, og der kender du jo svaret i vort repræsentative demokrati:
Det er primært de af os valgte folketingsmedlemmer og den derpå dannede regering, der har den opgave.

Er du ikke tilfreds med kun at afgive din stemme, har du jo den mulighed at melde dig ind i dét politiske parti, der passer dig bedst - og så søge at påvirke det indefra i den retning, du synes er rigtig.

Og er der ikke noget politisk parti, du synes, du kan bruge, er der jo den mulighed at søge at danne et nyt.

Dertil kommer så muligheden for at ytre sig i offentlige debatter, som du gør her.

Det er jo, hvad vi kalder demokrati (med markedsøkonomi).
Ideelt er det jo nok ikke, men hvor kan vi grundlæggende forbedre?

Er der ikke noget svar her, så er der vel ikke andet at gøre end at ytre sig indenfor "spillereglerne" - i det håb at overbevise andre om egne synspunkter.

P.S.: Jeg har ikke sjældent oplevet, at når jeg anstrenger mig for at udtrykke mine egne meninger så klart og tydeligt, som jeg kan, så kan der ske det, at synspunkterne udvikler sig videre.
Og det er jo i sig selv en ekstra gevinst ved at ytre sig - f.eks. her på Trosfrihed.dk blinker

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (31/07/2011 09:14)
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk