logo
Tråd valgmuligheder
#10831 - 12/04/2011 20:00 Så blev Burkaen forbudt i Frankrig.
treram Online   content
medlem af støtteforeningen
Registeret: 29/03/2008
Sted: Sverige/ Thailand
Og et ramaskrig rejste sig blandt de burkaklædte kvinder, de påstår at det er deres eget ønske at bære Burka, de ønsker ikke at udstille deres krop, betragtes som sexobjekter, hvilket de så ihvertfald heller ikke bliver, jeg opfatter dem nærmest som spøgelser og siger gerne :hej spøgelse, til dem jeg møder i Thailand og selvfølgelig på Thai.

Det er topmålet af religiøs fornedrelse af kvinden, efter min mening og jeg tror ikke på, at de gør det frivilligt, selvom de hårdnakket påstår dette.

Man kan ikke have sådanne nogle kartoffelsække rendende rundt på gader og stræder, ingen kan se om der gemmer sig en terrorist bag forklædningen, så jeg mener det er et godt initiativ den franske regering har taget.

Men selvfølgelig er der straks nogle der går til modangreb på loven, ja sågar betaler de bøder de burkaklædte kvinder får, de har helt misforstået det hele.

Nu har vi heldigvis ikke mange af disse omvandrende kartoffelsække her i lille Danmark, så der kommer loven nok ikke videre, her ser vi heldigvis at de fleste unge muslimske kvinder efterhånden er helt uden nogen form for slør og jeg tror de nyder at være det foruden.

#10839 - 13/04/2011 16:01 Re: Så blev Burkaen forbudt i Frankrig. [Re: treram]
Simon Offline
bor her
Registeret: 04/04/2008
Hej Treram..

"Det er topmålet af religiøs fornedrelse af kvinden, efter min mening og jeg tror ikke på, at de gør det frivilligt, selvom de hårdnakket påstår dette".

- Virker altså også på mig som topmålet af underdanighed i det sociale, og sandt at sige ikke just hvad vi i nutiden forbinder med akkurat kvinders adfærd..;-)

Principper som, frihed, lighed og broderskab, er bare ikke at finde i den sociale underdanighed disse kvinders mænd dyrker som symbol på deres religiøse forkærlighed, og som får dem til at fremstå som påfugle. Havde de nu ikke haft religionen islam som øverste myndighed for deres livssyn, da havde de næppe heller været fortalere for en kultur, hvor kvinder må vandre rundt som spøgelser. At nogle af disse kvinder så forbinder det at skjule sig for offentligheden med et frihedsideal, som de derefter mener stider imod vestlige frihedsidealer, er ret let at tilbagevise, for friheden består jo også i at man faktisk kan undlade at dække sig til i det offentlige rum, og det er præcis hvad de jo ikke kan - hvorfor der er tale om en tvang de bare har lært at acceptere. Lidt som når troende kristne gør deres tro til en blyhat, og bare må advokere for offerrollen i det offentlige.

mvh
Simon

Nyeste indlæg
Den Evige Filosofi
af Arne Thomsen
21/05/2012 15:19
Konfirmationsalderen
af Zenia
19/05/2012 13:32
Historien om syndfloden
af Simon
17/05/2012 21:59