#10699 - 16/02/2011 03:28
Re: Ja lad os fjerne dæmonerne-dem alle.
[Re: treram]
|
|
|
Hej Treram,
Der er åbenbart brodne kar alle vegne. Præster, læger, politifolk... hvem går fri? Ingen!
Du har valgt at kaste dig over det religiøse hykleri. Det samme har jeg. Men vi angriber det fra hver vores side. For dig er Jesus et "gadekryds". For mig er Jesus et menneske, der har talt nogle ord, som jeg ikke har hørt fra anden mund overhovedet. Krishna og Buddha kommer dog i nærheden af dette. Men Jesus opfatter jeg som den ypperste perfektion.
Når du kalder Jesus et "gadekryds", så tror jeg ikke, at du gør det, fordi du foragter, hvad han sagde (eller: de ord der tilskrives ham). Jeg tror, at du håner ham, fordi du ser, hvilken skade religion har gjort og stadig gør. Jeg hader også religion. Men jeg SKELNER mellem den ikondyrkelse, som de religiøse begiver sig af med, og så deres "ikons" ord.
De religiøse lader nemlig hånt om Jesu ord! Tag ikke fejl af det. Jeg har diskuteret med dem i årevis, og de HADER det krav, som han stiller til omvendelsen af hjertet. De vil gerne have, at han kommer farende og frelser dem, fordi de dyrker ham med deres floskler. De hader de ord, der faktisk stiller krav til dem. Krav til deres karakter! Kravet om at forbedre sig som menneske.
...Og hvis man vifter med hans ord under næsen på dem...? Så får man sparket, og man får også gerne at vide, at man er meget ond!
Deres evne til at hylde manden som et ikon og samtidig lade hånt om hans ord... det er et verdensomspændende vanvid! Det viser de krumspring, som mennesker er villige til at foretage med hjerne og hjerte - krumspring for at komme uden om det helt enkle (men svært opfyldelige) krav: At vende om af hjerte og blive uselvisk af karakter.
Jeg håber det bedste for dig med din urinvejslidelse. God bedring.
|
|
|
|
|
|
|
#10700 - 16/02/2011 10:12
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Registeret: 29/03/2008
Sted: Sverige/ Thailand
|
|
Hej Arne. Of tak for din medfølelse, jeg orker nu ikkke at tage kampen på med det svenske lægesystem, som muligvis er noget dårligere end det danske, man ser næsten dagligt i tv, uhyggelige historier om folk der er blevet fejlbehandlet.
Mange af mine venner her både danskere og svenskere er trætte af lægesystemet, de føler som jeg at de bliver dårligt behandlet.
Jeg har været på internettet og studeret mine symptomer intens og den sygdom de sagde jeg havde på Helsingborg syghus, skulle være ledsaget af høj feber og jeg pointerede for lægerne der, at jeg slet ingen feber havde, men det lyttede de ikke til.
Så nu prøver jeg bare de nye piller en uges tid, så må jeg se om de hjælper.
Og jeg kan ikke søge dansk lægehjælp når jeg bor i Sverige, så det er udelukket, der er selvfølgelig privat hospitaler, men de tager vist en god pris.
Så i mellemtiden vil jeg bekæmpe religionerne som sædvanligt, nogen skal det gå ud over ha ha. Her får jeg inspiration fra KD.
|
|
|
|
|
#10701 - 16/02/2011 10:35
[Re: Anonym]
|
|
Registeret: 29/03/2008
Sted: Sverige/ Thailand
|
|
Hej anonyme Thomas. Tak for din medfølelse. Jo man kan sige vi bekæmper religionen på hver sin måde, du må så finde dig i ubehagelige angreb fra bl.a. personager der ser sig selv som meget religiøse, selvom det kan være extremt svært at se de er det i virkeligheden, men de angriber for personligt.
Det kan så undre mig at du mener at Krishna og Buddha kommer i nærheden af Jesus ord, vil det sige at du indrømmer der er mange guder/profeter ?? og hvorfor skulle Jesus så være den største, hvis han nu har levet, men at tro på at alt det der er skrevet om dennes udtalelser, kan tillægges denne er vist at tage munden for fuld, som jeg skrev så var/er alle mennesker vel ikke barbarer, der ikke følte noget for sine medmennesker før en Jesus, Krishna, Buddha o.s.v. kom på banen.
Men i det store og hele er vi på hver vores måde nok enige, hvis man kan sige så, lige så bortset fra at jeg ønsker al religion fjernet fra jordens overflade, for at få en bedre verden, med lige ret for alle og penge nok til at vi kan hjælpe dem der er i nød, noget der nok bliver mere udbredt efterhånden som klimaforandringerne udarter sig. Vi ser allerede hvordan eskimoer på Canadas nordligste områder, må forlade deres boområder, grundet isen forsvinder og dermed deres jagtmarker for at skaffe sig føde, isbjørnene vil langsomt uddø, når de ikke kan færdes ude på isen og fange sæler mm, der findes ingen mad på de bare klipper der nu dukker op. På Maldiverne må hele øriget måske forlades indenfor en kort årrække, idet disse øer kun ligger max.1 meter over havets overflade, hvem skal hjælpe hele dette folk, når de må flytte og flytte hvorhen?? Paven som kun samler til huse giver ikke en øre og danskeren betaler hellere en formue til folkekirken, som han aldrig besøger, jo verden trænger sku til forandring.
|
|
|
|
|
#10703 - 17/02/2011 16:52
[Re: treram]
|
|
|
Hej Treram,
Tak for din forståelse.
Du spørger: "Det kan så undre mig at du mener at Krishna og Buddha kommer i nærheden af Jesus ord, vil det sige at du indrømmer der er mange guder/profeter ??"
- Mit projekt er ikke som de kristnes "lad os hylde et menneske som et ikon"-projekt. I så fald ville jeg rende i kirke og bræge salmer og lave andet nyttesløst gøgl.
- Jeg er derimod blot en ung mand, der samler på ord, der rører mig i hjertet, og hvis efterlevelse forhåbentlig kan hjælpe mig til at blive et bedre menneske ...mere medfølende, uselvisk, forstående...
- Disse ord, som jeg finder og holder nær mit hjerte, tilskrives primært Jesus, fordi jeg finder hans tale helt suveræn. Men jeg finder også Buddhas og Krishnas tale 'af samme ånd', om end jeg finder Jesu tale mest konkret og samtidig mest radikal.
- ...men jeg hylder ham ikke som et ikon. Jeg vil derimod holde fast i hans ord. Når man læser hans ord, så finder man også, at det netop var dette, han ville have!! - At man holder fast i hans ord!! ...Læser man mandens ord, så finder man, at kirkens dogmer og de religiøses ritualer og floskler ligger uendeligt fjernt fra det budskab, Jesus kom med. Derfor har jeg også skulle lægge øre til de værste, personlige angreb fra de kristne. For jeg viser dem hans ord, og jeg argumenterer med hans egne ord lodret imod deres dogmatiske floskel-løgne.
"som jeg skrev så var/er alle mennesker vel ikke barbarer, der ikke følte noget for sine medmennesker før en Jesus, Krishna, Buddha o.s.v. kom på banen."
- Nej, det tror jeg heller ikke. Men jeg tror, at det er sjældent, at der dukker sådanne mennesker op, som i den grad kan tale imod verdens begær, som disse tre mennesker gjorde. De er 'ekstreme' i forhold til det almindelige menneskes "lad mig gøre noget godt i dag"-holdning.
"Men i det store og hele er vi på hver vores måde nok enige, hvis man kan sige så, lige så bortset fra at jeg ønsker al religion fjernet fra jordens overflade, for at få en bedre verden, med lige ret for alle og penge nok til at vi kan hjælpe dem der er i nød, noget der nok bliver mere udbredt efterhånden som klimaforandringerne udarter sig."
- Jeg kunne faktisk også godt tænke mig al religion fjernet. Men jeg tror ikke på, at det sker. Mennesker føler et behov for at grave sig ned i løgne og selvbedrag. En bedre verden vil jeg naturligvis også gerne have - så vi kan hjælpe dem, der er i nød, som du siger. Men jeg tror ikke, det sker. Jeg tror, at mennekets ondskab driver verden ud over kanten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0
registrerede
6