annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15682031
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381780
Et andet syn 1991457
Åndelig Føde 1523875
Jesu ord 1523274
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 188 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 13 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10559 - 22/12/2010 04:07 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Du er og bliver et suverænt eksempel på det verdens had, de troende vil rammes af, når de fører Jesu budskab.

"Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen; således behandlede deres fædre også profeterne."
(Lukas 6, 22-23)
Top Svar Citer
#10560 - 22/12/2010 09:03 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
Thomas det er det du skriver jeg er så totalt afvisende overfor, altså din skrivende optræden, altså din profil Thomas her. Hvordan du er in real life tar jeg ikke stilling til, selv om jeg har stillet spørgsmål til din mental tilstand, så er det alene ud fra hvad du skriver, jeg indikerer dertil. Ud fra din skrivende adfærd (profil optræden) ku det godt se ud til du har visse problemer.

Såden er det også med jmp/Michael og alle andre, det er det de skriver jeg går i krig med og det indtryk den skrivende profil efterlader jeg forsøger at forholde mig til.

Jeg mener nu ikke at ha sagt du ikke har en kandidatuddannelse, hvis du siger du har det, da tror jeg på dig. Men jeg siger at ud fra hvad du skriver er der intet, så absolut intet der tyder derpå, blandt andet dit forhold til urevangeliet, som du i lang tid hårdnakket hævdede var ægte uanset hvad du fik at vide herom. Og der er dæleme ikke mange med en kandidatuddannelse der er så ukritisk Jesu ord fanatiker som dig (som ikke kan se det er teologiske biografier skrevet af Kristustroende), det er ikke det jeg forbinder med kritisk tænkning og en uforfærdet nysgerrighed efter forskning og yderligere studier, undersøgelser. Det er ikke mine standarder for en kandidat du repræsenterer, men jeg er godt klar over at der klækkes folk med meget forskellige standarder og tvivlsomme kompetencer.

Og det du står for er ikke at kærligheden er størst af alt, du er kun optaget af at fordømme ud fra Jesu ord (alt skal sættes i relief ud fra Jesu ord uanset relevansen), og sådan selekterer du i Jesu ord konstant. I stedet for at tale dansk med os andre, kommunikere med os andre, da overdænger du os med Jesu ord, helt ukritisk. Hvorfor gør du det? Det ville da være hyggeligere at få prøver på din forstandighed og intelligens og viden så vi kan forstå den tid og de mennesker vi lever blandt 2010.

Qua din kandidatuddannelse burde du da være i besiddelse af en vis forstandighed og du burde kunne leve op til en vis evne for at kunne lovsynge med din forstand. Og det er jo netop meningen, det er jo ikke meningen at den kristne tro skal stivne i bogstaveligheder, netop sådan er den kristne tro ikke.


Du er og bliver et suverænt eksempel på det verdens had, de troende vil rammes af, når de fører Jesu budskab.

Når du skriver som ovenfor, ja så er der intet der tyder på du har en kandidatuddannelse. At have en kandidatuddannelse er for mig at kunne tænke kritisk og bevare kontakten til virkeligheden som den ser ud for os i dag, som vi forstår den, og der er jo kun en promille af religiøse fanatiker der tænker som din ovennævnte sætning er et udtryk for.

Som om du lever dig ind i Jesu ordene ukritisk, som om Jesu ordene skal præge dig og din person. Det var blandt andet den form for religiøsitet Jesus gjorde op med. Vi skal kunne relatere og ikke have et handicap på grund af en religiøs opdraget og afstemt hjerne. Du skal ikke gentage bevidstløst hvad der står i Bibelen. Du skal forstå evangeliet og så skal du magte at oversætte det til dig selv (i dit liv er du den vigtige og dit forhold til din næste som lever år 2010), og du skal ikke være særligt Jesus agtigt, dette er en kæmpe misforståelse som værende en autentisk Kristi efterfølgelse. Og i så fald gentar du blot det Jesus afviste og var kritisk overfor.

nå god morgen thomas

hilsen HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10561 - 22/12/2010 13:46 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

"som om Jesu ordene skal præge dig og din person. Det var blandt andet den form for religiøsitet Jesus gjorde op med"

- Det har du sandelig misforstået, Hanskrist.

Jesus gjorde op med farisæerne, fordi de havde erstattet Guds bud med menneskers overlevering. Farisæerne efterlevede IKKE Guds bud talt af Jesus. Men det skal vi gøre!

Hør nu hvad Jesus sagde om farisæerne:

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I æder enker ud af huset og beder længe for et syns skyld. Derfor skal I dømmes så meget hårdere."
(Matthæus 23, 14)

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I giver tiende af mynte, dild og kommen, men I forsømmer det i loven, der vejer tungere, ret og barmhjertighed og troskab. Det ene skal gøres og det andet ikke forsømmes. I blinde vejledere, I sier myggen fra, men sluger kamelen."
(Matthæus 23, 23-24)

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I renser bæger og gryde udenpå, men indeni er de fulde af rovlyst og griskhed. Du blinde farisæer, rens først bægeret for det, der er indeni, så vil det også være rent udenpå."
(Matthæus 23, 25-26)

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I ligner kalkede grave; udenpå ser de smukke ud, men indeni er de fulde af dødningeben og al slags urenhed. Således ser I også udenpå retfærdige ud for folk, men indeni er I fulde af hykleri og lovløshed."
(Matthæus 23, 27-28)

"I har sat Guds ord ud af kraft af hensyn til jeres overlevering. Hyklere! Esajas profeterede rigtigt om jer, da han sagde: Dette folk ærer mig med læberne, men deres hjerte er langt borte fra mig, forgæves dyrker de mig, for det, de lærer, er menneskebud."
(Matthæus 15, 6-9)

Og hør nu hvad vi skal!

"Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget. For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget."
(Matthæus 5, 19-20)

Det, som du står for, Hanskrist, er på linie med det, som farisæerne stod for. For de latterliggjorde også Guds bud!
Top Svar Citer
#10562 - 22/12/2010 23:49 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3664
Sted: Nørresundby
nu er du da totalt til grin thomas at kæde mig sammen med farisæerne, jeg er så langt fra farisæerne som man kan komme,

du kan kalde mig hedning, sekulær, gudløs og ateist, teist og mystiker (dog er det den Paulinske Kristusmystik der dækker) med meget mere, men farisær og det de stod for, har jeg aldrig været i nærheden af.

En debattør der er længere væk fra farisæernes holdning end mig finder man ikke på de to religionsdebatter, jeg har aldrig bakket op om farisærnes holdning til moseloven, til især renhedsforskrifterne og alle deres utallige tolkninger af loven. Hele mit syn på etikken og retfærdigheden er stik modsat til dem (hvorimod du placerer dig tæt op ad farisæerne og mange har da også set dette forhold hos dig).

har du fået en hjerneblødning thomas?

noget af en svipser, fadæse,,,

og jeg ser det skyldes at du ikke har styr på det med farisæerne,, som jo er en bevægelse der er dannet lang tid før Jesus,,, og evangeliernes billede af farisæerne er noget så fortegnet og tendentiøs.

Igen må man sige du ingenting forstår, du antog urevangeliet for at være ægte (bla var du glad for kostforskrifterne her) du læser evangelierne fra NT ukritisk og magter ikke at forstå dem som teologiske biografier (blandt andet derfor er billedet af farisæerne så fortegnet og stereotyp og præget af en aktualitet længe efter Jesu død).

og ja nu kokser det da totalt for dig når du sammenligner mig med farisæerne,,,

ingen, selv mine værste kritikere som hajmad og disciple ville gå med hertil, de vil ryste på hovedet af dig thomas, meget kan man sige om mig (også rigtig meget slemt), men på ingen måde dette, det kan man ikke på nogen måde beskylde HansKrist for.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10563 - 23/12/2010 00:50 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Ja, disciple og hajmad ville også ryste på hovedet. For kender jeg dem ret, så skider de lige så højt og flot på Jesu ord, som du gør.

Dette har i hvert fald du og disciple udtrykt mange gange. "Barnemad" har du kaldt det, og disciple vil slet ikke anerkende, at Jesus gav nogle bud til hjertets efterlevelse.

Jeres ringeagt for Jesu ord, som også er Guds ord, er nøjagtig så stor som farisæernes.
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 13 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 11:49
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skattestyrelsen: Hvem ejer disse 13,6 mi..
24/04/2024 13:18
Militærheste slap fri og løb rundt i L..
24/04/2024 13:16
17-årig tiltalt for knivstik mod 13-år..
24/04/2024 12:58
Ulykke på Hirtshalsmotorvejen: Ét spor..
24/04/2024 12:14
Rute 13 ved Nørre Snede er igen åben e..
24/04/2024 11:50
Nyheder fra Religion.dk