annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 13 < 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10547 - 21/12/2010 18:08 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Sandelig, jeg søger ikke din ære, Hanskrist. For du er af verden, og det blev forudsagt, at vi, som holder fast i Guds ord, skal hades af verden. Og dine egne ord afslører netop dette verdens had.

Som Jesus sagde til en flok jøder:

"Min ære vil jeg ikke have fra mennesker; nej, for jeg ved, at I ikke har Guds kærlighed i jer. Jeg er kommet i min faders navn, og I tager ikke imod mig; hvis en anden kommer i sit eget navn, skal I nok tage imod ham. Hvordan skal I kunne tro, når I vil have jeres ære fra hinanden og ikke søger æren hos den eneste Gud?"
(Johannes 5, 41-45)

Således er det også med dig. Du gransker alle mulige skrifter, UNDTAGEN evangelierne med Jesu ord, som han talte af Gud! For havde du gransket Guds ord, ville du heller ikke søge din egen ære med dit intellektuelle snak, der ikke formår at synke ned på barnets niveau, ja sandelig, op til Gud!!

Alle dine fordømmelser er af løgnen.

Din anklage om at jeg er ung - ja sandelig, nøjagtig så ung som Jesus er jeg. Ikke at min alder freder mig, men lader den mig forkaste?! Sandelig, du taler, som du har forstand til!

Din anklage om at ordene, jeg præsenterer dig for, er af andre skrifter... at du er parat til at lyve - så åbenlyst! - viser nøjagtigt, hvor lidt du kan tage imod ordene af Guds Søn.

Og alle dine andre fordømmelser viser kun ét...

"En discipel står ikke over sin mester, og en tjener ikke over sin herre. Det må være nok for en discipel, når det går ham som hans mester, og for en tjener, når det går ham som hans herre. Har de kaldt husbonden Beelzebul, hvor meget snarere da ikke hans husfolk!"
(Matthæus 10, 24-25)


Du siger så:
"Jesus ønskede mig fri så jeg kunne kende Guds Ånd og hvad der er fra Gud. Længere behøver det ikke være."

- Åh, Hanskrist, din hyperreligiøse mand! Hvor sandt, at Jesus ønskede dig fri, men du tager jo ikke imod de ord, som han ofrede sig for at tale!

"Den, der elsker mig, vil holde fast ved mit ord, og min fader vil elske ham, og vi skal komme til ham og tage bolig hos ham. Den, der ikke elsker mig, holder ikke fast ved mine ord. Og det ord, I hører, er ikke mit, men Faderens, som har sendt mig."
(Johannes 14, 23-24)
Top Svar Citer
#10549 - 21/12/2010 18:54 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Kære Thomas nu skal jeg fortælle hvad jeg overhovedet ikke kan snuppe af din påtagethed og påtagede rolle og det er følgende, og ja at jeg ikke kan snuppe det, skyldes ikke at jeg føler mig ramt:


Følgende er bare for meget, bare for meget (uanset om det kommer fra dig eller andre skinhellige selvhøjtidelige fanatiker der ikke kan finde sjovere måder at ødelægge livet på for sig selv og andre):

Sandelig, jeg søger ikke din ære, Hanskrist. For du er af verden, og det blev forudsagt, at vi, som holder fast i Guds ord, skal hades af verden. Og dine egne ord afslører netop dette verdens had.

føj fanden disse ord stinker af skinhellig selvhøjtidelighed, sygeligt og afskyeligt. Spil skak i stedet og glæd dine forældre min ven og få dig et liv og bliv et kød med en kvinde. Gør noget Thomas, kom videre i dit liv. Du slap urevangeliet du må også magte at kunne slippe denne selvhøjtidelige skinhellige attitude og bevæge dig ud i realpolitik fx eller et liv i Kristi efterfølgelse, med en kristen spiritualitet.


Således er det også med dig. Du gransker alle mulige skrifter, UNDTAGEN evangelierne med Jesu ord, som han talte af Gud! For havde du gransket Guds ord, ville du heller ikke søge din egen ære med dit intellektuelle snak, der ikke formår at synke ned på barnets niveau, ja sandelig, op til Gud!!

Alle dine fordømmelser er af løgnen.



fjols thomas, hovedrystende er du,,, bla bla bla

det værste af det er at du godt selv ved det, du kender dine egne lave motiver til at fremtræde som du gør. Næsten det værste ved dig er at du kender dine egne motiver til dit hykleri, og det bliver en dyr regning der en dag der skal gøres op med overfor din egen samvittighed (gys jeg vil nødig være i dine sko den dag). Drop det før det er for sent.


hilsen HansKrist.

jeg har kun refereret til at du nu bruger evangelierne fra NT som du for ikke så lang tid siden brugte urevangeliet, nøjagtig dette forhold har jeg refereret til og det er nøjagtig hvad du gør. På samme måde misbruger du nu igen evangelie litteratur, dog ikke en falsk, men du misbruger evangelierne fordi de er teologiske biografier og ikke historiske levnedsbeskrivelser eller biografier over Jesus liv som var de optagelse fra en DR2 dokumentar udsendelse. Men sådan bruger du dem sgu, kors da i røven mand, du bliver ved i din stupiditet og naivitet som alle også disciple og hajmad. I er kort sagt naive og tossede i hovedet. Og du er det pga lave motiver, de andre er det fordi de er hjernevaskede med kristendommen fra barnsben af og har fået noget proppet i hovedet de ikke magtede at fordøje. Da kristendom netop er for voksne åndelige og politiske og på livet kloge og modne mennesker og bestemt ikke for børn, umodne mennesker eller sarte sjæle, sentimentale sjæle.

Du er så dum på teologi som noget menneske kan være Thomas. Og du er aldrig kommet over at du ikke er og blev det store orakel du virkelig selv troede du var da du begyndte her på debatportalerne.

Det kan godt være du er go til skak, men for fanden da hvor er du dum på teologi, på evangelierne, det nye testamente og på kristendommen, religionsfilosofi og filosofi i det hele taget. Og ja psykologi og psykiatri, der er den da helt galt fat med dig mand. Jeg forstår dig ikke, studer dog et og andet fag på Universitetet, for du har ikke formatet eller talentet til noget dersom du ikke tilegner dig noget viden. Du er bestemt ikke begavet og talentfuld Thomas.

Alle fanatiker kan kopiere og indsætte disse kopier, og du gør ikke andet, og guderne skal vide vi griner af dig og du tror dette betyder du står Jesus særligt nær når vi gør sådan.





_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10550 - 21/12/2010 19:32 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hanskrist, du skriver:
"føj fanden disse ord stinker af skinhellig selvhøjtidelighed, sygeligt og afskyeligt."

- Sådan blev Jesu ord også modtaget. Og så blev han dræbt!

"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Enhver, som gør synden, er syndens træl. Men trællen bliver ikke i huset for evigt, Sønnen bliver der for evigt. Hvis altså Sønnen får gjort jer frie, skal I være virkelig frie. Jeg ved, I er Abrahams efterkommere; men I vil have mig slået ihjel, fordi mit ord ikke når ind til jer. Jeg siger, hvad jeg har set hos Faderen; og I gør også, hvad I har hørt af jeres fader."
(Johannes 8, 34-38)

Du skriver:
"Jeg forstår dig ikke, studer dog et og andet fag på Universitetet"

- Åh altså, Hanskrist. Jeg er - modsat dig - akademiker. Men det er ikke gennem universitets dør, de evige marker betrædes. Her er det kun Jesus og hans ord, som er af Gud, der åbner den snævre port, nemlig for dem som lytter og tager imod!

Du gentager, hvad der er af kød. Og som du sår, skal du høste.

Men den, der sår i ånden, skal høste evigt liv.

Mens han sagde det, var der en kvinde i skaren, der råbte: "Saligt er det moderliv, som bar dig, og de bryster, du diede!" Men han svarede: "Javist! Salige er de, som hører Guds ord og bevarer det!"
(Lukas 11, 27-28)
Top Svar Citer
#10551 - 21/12/2010 19:58 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hanskrist, du skriver:
"føj fanden disse ord stinker af skinhellig selvhøjtidelighed, sygeligt og afskyeligt."

- Sådan blev Jesu ord også modtaget. Og så blev han dræbt!

"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Enhver, som gør synden, er syndens træl. Men trællen bliver ikke i huset for evigt, Sønnen bliver der for evigt. Hvis altså Sønnen får gjort jer frie, skal I være virkelig frie. Jeg ved, I er Abrahams efterkommere; men I vil have mig slået ihjel, fordi mit ord ikke når ind til jer. Jeg siger, hvad jeg har set hos Faderen; og I gør også, hvad I har hørt af jeres fader."
(Johannes 8, 34-38)

Du skriver:
"Jeg forstår dig ikke, studer dog et og andet fag på Universitetet"

- Åh altså, Hanskrist. Jeg er - modsat dig - akademiker. Men det er ikke gennem universitets dør, de evige marker betrædes. Her er det kun Jesus og hans ord, som er af Gud, der åbner den snævre port, nemlig for dem som lytter og tager imod!

Du gentager, hvad der er af kød. Og som du sår, skal du høste.

Men den, der sår i ånden, skal høste evigt liv.

Mens han sagde det, var der en kvinde i skaren, der råbte: "Saligt er det moderliv, som bar dig, og de bryster, du diede!" Men han svarede: "Javist! Salige er de, som hører Guds ord og bevarer det!"
(Lukas 11, 27-28)

Hanskrist:
"Du er så dum på teologi som noget menneske kan være Thomas. Og du er aldrig kommet over at du ikke er og blev det store orakel du virkelig selv troede du var da du begyndte her på debatportalerne."

- Alt, hvad jeg nogensinde har sagt, er: Kærlighed er det største af alt - hold derfor fast i Jesu ord og bud i og fra hjertet.

Sandelig, disse ord sikrer ikke ham, der ytrer dem, nogen medalje af mennesket. Havde jeg troet dette, havde jeg hyklet som du, når du kaster diverse navne og religiøse fraser af dig. Havde du derimod holdt fast i Jesu ord, så havde du forstået den adfærd, som du nu behandler mig med.

"Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen; således behandlede deres fædre også profeterne." (Lukas 6, 22-23)

...og du ville da have muligheden for at omvende dig...
Top Svar Citer
#10553 - 21/12/2010 22:15 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
- Åh altså, Hanskrist. Jeg er - modsat dig - akademiker.

en akademiker der i flere år mener at urevangeliet er ægte, nej thomas gå hjem og vug, det passer ikke, den er der sgu ingen der hopper på

du er ikke akademiker, i så fald har du godt nok trukket eksamensbeviserne i en automat, du aner ikke hvad kritisk sans og redelighed er,,,

klog er du ikke,

endnu har jeg ikke læst noget som helst opsigtsvækkende fra din hånd, andet end kopieret materiale, og en hvilken som helst idiot kan klistre og paste debatten til med noget de lige er ude og hente med udklipsholderen og i med det.

og hva så sønnike????

det aner du intet om,,,

du sidder bare og forsøger at overbevise dig selv om noget,,,

vi andre tar ikke notits af dine citater, jeg læser dem ikke, kun dine personlige udfald er lidt interessante,,, se hvor følelsesmæssigt ramt du er på sjælen er lidt sjovt, troede ikke en skinhellig fanden tog notits af at blive drillet.

skulle du ikke vende den anden kind til,,, skal du nu ud i stor anger resten af dagen, fordi du ikke formåede at vende den anden kind til??????????????????????????

nej thomas du er sgu "etter" akademiker, du er noget andet, og jeg tror godt du ved hvad du er, du kender ihvertfald dine egne motiver og drivkræfter til at debattere nøjagtig som du gør, og det er fordi du elsker at være efter mennesker, nøjagtig det Jesus gjorde op med og var dødtræt af,,,

du har overhovedet ikke forstået den konstruerede Jesus's polemik imod frarisæerne.


Alt, hvad jeg nogensinde har sagt, er: Kærlighed er det største af alt - hold derfor fast i Jesu ord og bud i og fra hjertet.

vrøvl fra ende til anden, lodret løgn må vi kalde det.

du er drevet af nederdrægtige motiver thomas, og det ved du selv som vi andre, det har aldrig været nogen hemmelighed hvad du har gang i. Du har blot skiftet strategi for at få afløb for dine ønsker om at være den store profet eller orakel der kan banke alle på plads.

nogle kunne måske sige at det ser ud som om jeg HansKrist gør det samme, men om jeg gør dette, så er der i det mindste tænkning og substans og indhold i det jeg byder ind med og folk kan se hvad det er der bliver serveret råt for usødet, der er ikke skjulte motiver, jeg ønsker kun at viderebringe så godt jeg har forstået tingene og de erfaringer jeg har på egen krop og liv med den kristne spiritualitet stillet op overfor new age eksempelvis og andre former for spiritualitet...


faktisk ville jeg gerne at du arbejdede lige så seriøs, og var du akademiker af bare nogenlunde dannelse du ville magte at gøre det, men det gør du ikke, ingen forståelse skinner igennem for noget som helst.

om jeg er akademiker eller ikke akademiker, det har jeg aldrig skænket to tanker (konventionelt og definitionsmæssigt går jeg ud fra jeg ikke er, men jeg vil ikke have noget imod at indlade mig i debat med akademiker),, eller om det jeg beskæftiger mig med kunne for udenforstående ligne akademiske sysler har jeg heller aldrig skænket to tanker, det rager mig alt sammen,,, jeg er så fløjtende ligeglad,

jeg ved hvad jeg har styr på og forstår,, og lyst og interesse driver værket om jeg studerer faglitteratur

nå det var en sjov lille narcissistisk øvelse at sidde og reflektere over hvor hvordan jeg kunne betragte mine skriverier eller debataktivitet.

Men de her to debatportaler ville hav set totalt anderledes ud om jeg ikke havde været her siden 2003, jeg har virkelig sat mit præg markant, og jeg ved også nøjagtig hvilke diskurser og problemstillinger jeg har præsenteret og repræsenteret og at disse forhold, aldrig, ALDRIG, ville være blevet drøftet dersom der ikke havde været en HansKrist.

på frugterne skal I kendes, og jeg kender mine frugter eller ulykker, hvad jeg har været skyld i (far til og for), og jeg kan sige ret præcist hvordan min indflydelse har været og ridse den kronologisk op.

Paulus er min store helt og hans påbud om at vi skal

lovsynge med vores forstand så dem der står i døråbningen og overværer vores drøftelser ikke tror vi er idioter, den elsker jeg,,,

og at vi skal profetere,, også dette påbud er fremragende,,,

og ja at vi har tankerne direkte fra Gud og at debat og tivster og uenigheder hører til, også derfor NT er så fyldt med uoverensstemmelser,,, og modsætninger, ret så forskellige Kristusvidnesbyrd bliver vi vidner til og dette skal man kunne gennemskue,, hvorfor bibelen som et hele ingen mening giver overhovedet,, man bliver tvunget ud i valg og dette at tage stilling selv,, og forstå selv det kristne evangelium om Kristus Jesus og hvad pokker der menes med det Guds nådesværk Kristus er og hvorfor man nu kalder Kristus for Guds Ordet.

ønsker du dig en elefanthue eller fås de ikke store nok, har du drukket for meget Jesu ord sodavand,,, dog det forstår jeg ikke med alt det du hælder ud af ørerne min dreng.

blev du også drillet og mobbet i skolen thomas?

vi driller dig alle og ingen tar dig seriøs kun en dyrlæge, og det siger lige som sig selv at han er interesseret i elefanter og papegøjer

det mest sjove med dig er de her drillerier for du skriver jo ikke noget af teologisk betydning eller interesse man kan gribe fat i,, for Bibelen og NT den har vi allesammen selv derhjemme og ka selv læse og har nok også gjort dette mange år før dig

thomas thomas vores allesammens dreng,,, plejer du stadig seriøs omgang med de mennesker der 100% tror at urevangeliet er ægte???

gir det cognitiv dissonans og hvad gir du udtryk for overfor dem og hvor er din hjemmeside, kan vi stadig finde den???

eller har du angret dine fortids synder???

eller hvordan er du kommet videre??? Dan Thomas Brown.

dyrker du stadig konspirationsteorier????

jeg undrer mig over hvorfor der ingen er der vil ta dig seriøs???? Vi tror ikke på dig,

jamen Hans de troede heller ikke på Jesus, der står i skrifterne hvordan det ville være at være thomas martyr mobbeskydeskive.


Thomas bliver du aldrig frustreret som menneske af at påtage dig rollen som den fromme og den eneste af os alle der går den smalle vej???? Den der din påtagede hellighed giver den dig ikke personlige frustrationer i dit daglige liv??? Jeg spør fordi du virker ret så frustreret og pirrelig her på det sidste,, er der noget der plager og trykker dig?

er det kun her på debatten du optræder sådan? Eller optræder du også så selvretfærdig hellig når du færdes ude i "virkeligheden", blandt andre?

hvor mange bibelcitater får din forældre hældt i hovedet når du besøger dem? Det jeg tænker på er om du i et og alt fremstår sådan prædikende Jesu ord som du gør overfor os?

du skulle se at få din snabel væk fra alle disse Jesu ord, men du er ved at lære dem og få øjnene op for dem,, og ja de kan bruges,, de kan bruges, de kan bruges,,, og ja til hvad thomas??? til hvad???

faktisk har jeg lige læst det dit indlæg jeg svarer på, men jeg har ikke læst en eneste af dine bibelcitater, hvordan tror du at det er nået så vidt at "vi" springer dine bibelcitater
over?

nå sov godt thomas akademiker og stormester
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 13 < 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk