annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
0 registrerede 138 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 13 < 1 2 3 4 5 ... 12 13 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#10540 - 21/12/2010 16:24 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hanskrist:
"hvad er kærlighed andet end 2 der føres sammen, bliver et kød, som mand og kvinde, som menneske og gud, nemlig Kristusmennesket, Gudmennesket"

- Din brug af de hellige ord 'Kristus' og 'Gud' gør ikke din tale mere sand. Du taler om begær, Hanskrist, ikke kærlighed.

- Ville du blot åbne dit hjerte for Jesu ord, så ville du se, hvad kærlighed, uselviskhed, er. Men du er så forblændet af storskrydende intellektuel snak, at du ikke hæver dig op i ånden, men forbliver i kødet og i forstillelsen.

Jesus - "Der er dem, der er uegnede til ægteskab fra moders liv, og der er dem, der er uegnede, fordi mennesker har gjort dem uegnede til det, og der er dem, der har gjort sig selv uegnede for Himmerigets skyld. Lad dem, der kan, rumme det!"
Top Svar Citer
#10542 - 21/12/2010 17:20 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Kære Thomas du bliver klogere og dit store elefanthoved er du ikke begyndt at bruge, du er i en neurotisk fase af dit liv, skinhellig neurotisk fase, men du finder ud heraf med årene håber jeg for dig og dine forældre, så alt kan blive godt igen.

Du kender ikke Jesus, men du er faldet på røven for snart et urevangelium og så nogle teologiske biografier, som slet ikke er historiske biografier som vi forstår det i dag min ven.


Kærlighed mellem mand og kvinde der lever som et kød, er det smukkeste og dybeste vi kan opleve ud over børnene som frugt af denne kærlighed. Jamen kald du det så begær hvis du er så naiv, men dertil er kun at sige at vi kristne har en religion hvor det sidste er at vi er bange for at elske, vi er ikke bange for at knytte os og elske; vi er påbudt at elske frem for konstant at være neurotisk narcissistisk optaget af at være og blive elsket. Jesus hulkede og stortudede og han ligner overhovedet ikke Buddha, men valgte en ganske anden vej for menneskeheden. I følelsesmæssig engagement og involverethed er der intet at frygte ifølge den kristne spiritualitet eller Kristusvejen.


Du er ung Thomas og jeg ved nøjagtig hvor du befinder dig og hvilke motiver der er dine. Det er alt for tydeligt, og jeg håber sørme det bedste for dig og din familie og dine venner, og håber vildt meget at du kommer ud af dine vildfarelser og forførelser, der er jo ikke den forfatter der ikke formår at snyde dig, så du går glip af det egentlige.


Sådan bør også mændene elske deres hustruer som deres eget legeme. Den, der elsker sin hustru, elsker sig selv. v29 Ingen hader jo sin egen krop, men nærer og plejer den, som Kristus gør med kirken. v30 For vi er lemmer på hans legeme. v31 Derfor skal en mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de to skal blive ét kød. v32 Dette rummer en stor hemmelighed – jeg sigter til Kristus og kirken. v33 Men det gælder også jer, at I hver især skal elske jeres hustru som jer selv, og hustruen skal have ærefrygt for sin mand. Ef 5.

Kom så Thomas,, fremad, iklæd dig Kristus og drop dit pjat med at være mere hellig from (falsk fromhed og skinhellighed) end alle andre blot fordi du har det så svært med næstekærligheden.

Hvor må det være hårdt at se sønnen miste sin spontanitet og udvikle sig i skinhellig og selvhøjtidelig retning. Du er sgu så selvhøjtidelig Thomas. Selvironi ville være godt. Jesus ville netop ikke den vej du er begyndt at betræde. En dag vil dette stå meget tydeligt for dig.

mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10543 - 21/12/2010 17:29 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hanskrist,

Du fordømmer mig hver gang, du hører Jesu ord blive talt! Vi kan tale om mangt og meget, og du vil lytte med ørerne og klappe med hænderne. Men så snart du hører Jesu ord, så fortrækker dit ansigt sig som en citron, hvor alt lukker til. Kun munden åbner du - og du angriber som en besat... nøjagtigt som folket dengang angreb Jesus og klyngede ham til torturinstrumenterne. Sandelig, sådan skal de blinde blive seende, og de seende blive blinde!

Havde du blot kunnet transcendere dit jordiske paradigme, hvor du selv stiller dig an som det intellektuelle fyr, ville du have fundet ånden - hvor kærligheden er meget mere end sex og reproduktion.

...men for at forstå dette skal du vende om og blive ydmygt som et barn!

På den tid kom disciplene hen til Jesus og spurgte: "Hvem er den største i Himmeriget?" Han kaldte et lille barn hen til sig, stillede det midt iblandt dem og sagde: "Sandelig siger jeg jer: Hvis I ikke vender om og bliver som børn, kommer I slet ikke ind i Himmeriget. Den, der ydmyger sig og bliver som dette barn, er den største i Himmeriget; og den, der tager imod sådan et barn i mit navn, tager imod mig."
(Matthæus 18, 1-5)
Top Svar Citer
#10545 - 21/12/2010 17:44 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

...Og i dit hykleri og i dit had til Jesu ord, som afslører dine løgne, påstår du, at ordene er fra et 'urevangelium', når de dog findes i Matthæus-evangeliet.

Du vælger altså løgnen, fordi du ikke kan tage imod! Men hvis du ikke kan tage imod barmhjertighedens og uselviskhedens ord af Jesus' egen mund, hvordan skal det så blive muligt at fortælle dig, at løgn er af det onde.

Men for at du ikke skal lede folk vild med dit højtravende, intellektuelle sludder, skal du se ordene fra den mand, som du forkaster!

Jesus - "Der er dem, der er uegnede til ægteskab fra moders liv, og der er dem, der er uegnede, fordi mennesker har gjort dem uegnede til det, og der er dem, der har gjort sig selv uegnede for Himmerigets skyld. Lad dem, der kan, rumme det!"
(Matthæus 19, 12)

Din fejl består ikke i at finde kærligheden mellem mand og kone - for den er der! (forhåbentligt) - men i at forkaste Guds ord og fordømme dem, som holder fast deri.
Top Svar Citer
#10546 - 21/12/2010 17:56 Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
sorry Thomas,,, jeg kan lige så godt sige det først som sidst, jeg har ingen, INGEN, slet INGEN, respekt for det du står for og din måde at optræde på, så ved du det en gang for alle.

Dig som person dybt ind og ægte, er en anden sag, men din påtagethed, din maske og persona,,, har jeg kun foragt til overs for.

og du kan jamre herfra og til helvede om at det er Jesus ord, for det skider jeg på, jeg ved udmærket hvad der måtte være Jesu ord og gerning og Gud.

Jesus ønskede mig fri så jeg kunne kende Guds Ånd og hvad der er fra Gud. Længere behøver det ikke være.

Det du er ved at bygge op var det Jesus kom for at være opfyldelsen af. Så du er på gale veje min ven.

håber du må få et liv!

mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 13 < 1 2 3 4 5 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Beredskabet om Børsen-brand: 'Vi tager ..
18/04/2024 04:44
Amsterdam til kamp mod masseturisme: Ind..
18/04/2024 03:58
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Prins William genoptager arbejdet efter ..
18/04/2024 02:08
EU's stats- og regeringschefer fordømme..
18/04/2024 00:39
Nyheder fra Religion.dk