annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11559 - 23/10/2011 20:00 Re: en mulig tilgang/indgang til Nicolas Berdyaev [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
kære fundamentalist, en trist udvikling at spore hos dig,

netop du kører/(fremfører) på menneskebud mere end alle andre

din fundamentalisme og ukritiske tilgang gør sig nu også gældende i den måde du skriver på, hvor du slet ikke drøfter tingene sagligt men vi får følgende vendinger i hovedet, i stedet for sagen selv:

Dine løgne og dine anklager vidner kun om din frustration og mangel på æreskodeks.

Dernæst: Jeg citerede det Nye Testamente, så se at få skabt et kodeks indeholdende lidt flere æresbegreber end retoriske kneb og insinueringer.


straks er vi ude i løgne, hvem lyver om jeg må spørge????

vi er ude i mangel på æreskodeks

vi er ude på den dogmatisme at NT må man ikke forholde sig kritisk til, som vi ej heller måtte til urevangeliet i et par år,,,,

stop med at spille dum thomas, vi lever 2011 og du søger som et barn et klipperfast dogmatisk sted du kan stille dig, nu er det NT, for år tilbage var NT manipulation og urevangeliet var sandheden der var blevet undertrykt,, spil skak i stedet for, teologi og kristendomsforståelse, eller forståelse for religion ejer du ikke,

jeg bliver altid dårlig tilpas når selv forholdsvise intelligente mennesker som dig kan forfalde til dogmatisme og opgiver enhver form for kritisk forstandighed

du er så syg efter at finde et og andet du kan slå andre mennesker i hovedet med, så er det urevangeliet, nu er det NT Jesu ordene der kan bruges til at slå andre i hovedet med,,

jeg bryder mig slet ikke om den form for forståelse, som netop er det farisæiske som du da burde være lidt bevidst om ikke at gentage

æv du er faldet tilbage i den gamle rille, nøjagtig den samme rille, prøv at prik til pick up'en, prik/skub til din egen intellektuelle åndelige udvikling,,,

mvh HansKrist

PS:

jeg er ikke spor frustreret,

og mangel på æreskodeks, lol, læs selv det du skriver og ransag dine motiver, som altid er at få skovlen under andre mennesker, som aldrig er sagen selv,

drøft sagen selv thomas, men det er jo lidt svært når du tilsyneladende ikke forstår sagen selv
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#11560 - 23/10/2011 21:11 Re: en mulig tilgang/indgang til Nicolas Berdyaev [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hej Hans,

I det følgende har jeg skåret det meste af dit vrøvl fra ... der er ingen grund til at svare på det. Hvis du vil diskutere urevangeliet, må du oprette en tråd til det. Hvis du vil diskutere debattøren frem for det saglige indhold, så bliver det uden mig, for jeg gider ikke spilde tiden på dine beskyldninger om urene motiver - find du hellere ud af din egen trang til konsekvent at føre den beskyldning.

Citat:
netop du kører/(fremfører) på menneskebud mere end alle andre


Tværtimmod. Ved at citere Jesus og kun vidne om hans bud, vidner jeg udelukkende om Guds bud.

Citat:
du søger som et barn et klipperfast dogmatisk sted du kan stille dig, nu er det NT


Nej, Hans, det er Jesu ord. Der er intet dogmatisk over Jesu ord. Han beder os handle og tænke i kærlighed til andre. Og hans ord til sine disciple og andre vidner virkelig om, at Jesus også er Kristus.

Citat:
forståelse for religion ejer du ikke


At være troende kræver ikke at være religiøs. Tværtimod handler det om at kunne vende om og tage imod som et lille barn.

Citat:
nu er det NT Jesu ordene der kan bruges til at slå andre i hovedet med


Hvis Jesu ord føles som et slag for dig, så føler du måske som farisæerne, der også blev vrede, når de hørte Jesus tale.

"Hvis I var Abrahams børn, ville I gøre Abrahams gerninger. Men nu vil I have mig slået ihjel, et menneske, der har sagt jer sandheden, som jeg har hørt af Gud. Sådan gjorde Abraham ikke." (Johannes 8, 39-40)
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 13 < 1 2 ... 11 12 13


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk