annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige billede
Næste billede »
Detaljer om billede

Et lille udvalg

af Michael  04/10/2013 01:40 Offline

hurtig gennemgang af hundredvis af billeder

Svar Citer

Kommentarer
#16161 - 04/10/2013 02:12 Re: Et lille udvalg [Re: Michael]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Hej Michael. I hvilken landsdel ligger det?
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#16163 - 04/10/2013 13:11 Re: Et lille udvalg [Re: Admin]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Stevns. Hvilket er ideelt for min bror, som vil dyrke vin og jorden er fyldt med kridt.

Han bor i stueetagen og jeg bor på 1. sal. Nu har vi to skøre killinger, tre høns og en hane. På søndag får vi en pekingeser og min yngste nevø ønsker sig en lama. smiler
Top Svar Citer
#16164 - 04/10/2013 15:13 Re: Et lille udvalg [Re: Michael]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 385
Sted: Solskinsøen
Ok det lyder spændende. Er det så et landbrug I prøver at få gang hvor I er selvforsynende med fødevarer, og så noget produktion af vin til at generere lidt indtægter?

_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#16197 - 08/10/2013 13:39 Re: Et lille udvalg [Re: Michael]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Tillykke Michael,

må indrømme det rykker i mig at se dine billeder, fra dit nye hjem, bolig, omgivelser, og at høre om din bror svigerinde nevøer og ja alle dyrene og naturen, faunaen.

uanset om du vil det eller ej så er der noget Tao over dig og du har altid haft en stærk kontakt til arketypen Selvet, også så meget at os store ego'er har været forfærdet derover.

jeg håber for dig at du får tid til champions league fodboldkampe fra tid til anden og ja landsholdet nu på fredag imod Italien.

som jeg håber for dig at du har dit bibliotek på første sal og at du får tid til at studere og fordybe dig, du har hovedet om du vil. Men hver ting til sin tid, for du skal selvfølgelig først og fremmest være en del af alt det nye liv du nu er omgivet af. Arbejde (røgt og pleje) og sanselighed vil nu gå hånd i hånd, det er nu også det sundeste om det er således. (I den sammenhæng må man sige at poeter ofte ikke laver dagens gerning og at de omgås og beskriver en perverteret (dekadent) form for sanselighed og møde med virkeligheden).

du vil nu komme til at leve i et meningsfyldt sprog og samtale fællesskab fra morgen til aften. Håber du har modet til at deltage med liv og sjæl, uforbeholden. Alle dage har en indbygget rytme, og du skal ikke være bange, roen, hvilen og stilheden, og uforstyrretheden, den indfinder sig hver eneste aften, og med jo større intensitet, jo mere du har været aktiv, livlig og frit talende i løbet af dagen, det kender jeg fra mit eget liv. Vi må ikke gøre morgen til aften, men ta imod hver ny dag med alt hvad den byder på af nyt, nye udfordringer. Og at åbne sin mund er et mindre mirakel som indfinder sig hver eneste dag, og i den sammenhæng vil du kunne lære meget af dine nevøer. Intet er bedre imod sentimens, demens og tvangstanker og tungsindighed end denne morgenstund med guld i mund, hvor ikke bare kokken galer, men også vi børn og mennesker taler, taler dagen og livet imøde. Der findes intet smukkere i livet end disse begejstrede livlige samtaler, der indfinder sig mens solen stiger op i øst. Men det kræver, cura, at der er noget at tage sig til, noget at rygte og pleje, drage omsorg for, at der er liv at tage vare på. Sundt sundt at der er brug for os mennesker at der er nogen og noget der har brug for vores omsorg, lige fra nevøer, høns, kat og hund, til vinranker, blomme og æbletræer, gulerødder og porrer som grønkål.
Michael du har fået noget at leve for! Og du har noget at stå op til hver eneste dag.
Det værst tænkelige her i livet for et menneske er at der rent faktisk ikke er noget at bekymre sig for, at vort liv er blottet for cura.

Om noget vi lever i Grundtvigs fædreland og ånd.


Håber at du i tiden fremover vil fortsætte med at give os et indblik i dit mystiske spændende og meget rige liv og omgivelser.

Og ja det er et fantastisk godt dramatisk billede det der med solen bag skyerne Michael.

mange kærlige hilsner fra HansKrist
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk